Persgroep start MKB-platform De Ondernemer
- 19 nov 2015 @ 00:05
- Redactie Media
Het magazine De Ondernemer verschijnt op zaterdag 21 november. Dit tijdschrift moet onderdeel worden van het grootste ondernemersplatform van Nederland. Met dit crossmediale platform (bestaande uit een maandelijks magazine, een website en netwerkbijeenkomsten) wil uitgeverij De Persgroep MKB’ers en ZZP’ers in Nederland informeren, inspireren en met elkaar in contact brengen.
Het magazine De Ondernemer wordt tien keer per jaar in een oplage van 1,3 miljoen verspreid bij alle regionale dagbladen van De Persgroep. Hiermee wordt 27% van ondernemend Nederland bereikt. Hoofdredacteur Quinty Danko: 'Met het platform willen we ondernemers informeren en inspireren. Op de website en bij de events brengen we ondernemers met elkaar in contact. Daarnaast zal DeOndernemer.nl dagelijks nieuws uit de regio verzorgen.'
De Ondernemer is een langer bestaand merk uit het portfolio van het onlangs door De Persgroep overgenomen Wegener. Het heeft echter de afgelopen maanden een volledige metamorfose ondergaan. Waar De Ondernemer voorheen bestond uit lokale concepten, bundelt De Persgroep deze naar één groot merk. Wel blijft de regionale koppeling gehandhaafd via 16 edities over heel Nederland. Dit zijn de regionale dagbladen van de Persgroep Nederland: de Stentor, De Gelderlander, Brabants Daglad, Eindhovens Dagblad, de Twentsche Courant Tubantia, BN DeStem, Het Parool, PZC en alle regionale edities en de nationale editie van het AD.
Ook inhoudelijk is het platform onder handen genomen. 'We willen meer de menselijke kant van de ondernemers laten zien', aldus hoofdredacteur Quinty Danko. Er is gekozen om een sterk merk op de markt te zetten waarmee de ondernemer zich identificeert. Het multimediale karakter van het platform sluit beter aan op de behoeften van de doelgroep.
Het magazine bevat vaste rubrieken, zoals De Doorzetter (ondernemers die langer bestaan), Stand van zaken (het laatste ondernemersnieuws), een interview met aansprekende ondernemers en Grenzeloos (Nederlandse successen in het buitenland). Het platform biedt adverteerders, naast reguliere advertentieruimte om direct in contact te komen met de (regionale) zakelijke markt, de mogelijkheid tot een branded content partnership.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing