SBS en Social1nfluencers: Nieuwe zender S1.tv start met 6 miljoen volgers
- Media
- 20 nov 2015 @ 10:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VideoSocial media
- 20 nov 2015 @ 10:45
- Redactie Media
SBS lanceert S1.tv. De jongste zender van Nederland heeft 25 van de meest getalenteerde, jonge online videomakers van Nederland geselecteerd. Samen met hen worden webseries ontwikkeld die als eerste op S1.tv te zien zijn.
Deze S1original-series kunnen uiteraard bekeken worden waar en wanneer jongeren dit willen. Via hun mobiel terwijl zij wachten op de bus, op een tablet vanuit hun bed of misschien wel op het grootste beeldscherm in de huiskamer. Deze online videomakers bepalen bij S1.tv de programmering.
Stuk voor stuk zijn dit creatievelingen die begrijpen dat programma’s maken anders kan en dit moet online. In de afgelopen jaren hebben zij miljoenen vaste volgers op social media weten te verzamelen. S1.tv biedt deze volgers en alle andere jongeren van Nederland een nieuw platform waar zij de unieke webseries bedacht door hun favoriete makers kunnen bekijken. Van een tiendelige webserie over de Vietnam-roadtrip van ‘Fijne vrienden’ (60.000 volgers op YouTube) tot een uniek inhome programma van de bekende beauty en fashion vlogger Jiami Jongejan van ‘Jiami’ (130.000 volgers op YouTube). Niels Oosthoek, online bekend van het youtube channel GierigeGasten (150.000 volgers), zal het vaste gezicht van S1.tv worden. S1.tv komt tot stand door een samenwerking van SBS met Social1nfluencers. Op die manier ontstaat er een naadloze overgang van non-lineaire naar lineaire televisie op de zenders Veronica en Net5.
Daan Sip, oprichter van S1.tv: 'Ik geloof in de kracht van een nieuwe generatie videomakers. Zij ontwikkelen op geheel eigen wijze video content en weten daarmee grote groepen jongeren te boeien en te enthousiasmeren. Deze jongeren hebben minder met het gewone tv-kijken. Met S1.tv bieden we de doelgroep unieke, premium en vooral vette webseries ontwikkeld door hun favoriete makers! We gooien traditionele gedachtes overboord en gaan het woord ‘zender’ een hele nieuwe betekenis geven. Deze droom vergt misschien wat tijd en we beginnen nog bescheiden. Maar door de creativiteit van de nieuwe makers te combineren met onze kennis en middelen gaat S1.tv het verschil maken.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing