Snapchat strikt zakenkrant The Wall Street Journal
- Media
- 19 nov 2015 @ 10:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediastrategieVideoSocial mediaJournalistiekOnline
- 19 nov 2015 @ 10:28
- Jeroen Mirck
De serieuze zakenkrant The Wall Street Journal mikt op een nieuw publiek via... Snapchat. Meerdere bronnen melden aan techsite ReCode dat WSJ spoedig toetreedt tot het door Snapchat verzamelde gezelschap van 'Discover-publishers'. Zelf bevestigt het dagblad de interesse in het social netwerk van de snel verdwijnende beeldcontent.
Snapchat lanceerde Discover begin dit jaar en wist al snel een aantal toonaangevende uitgevers aan zich te binden, waaronder Yahoo, CNN, Cosmopolitan, Buzzfeed en National Geographic.
Past The Wall Street Journal ook echt in dat rijtje? ReCode spreekt van een 'odd fit', aangezien Snapchat met name adverteerders trekt die zich richting op een jong publiek van vooral millennials, niet direct het primaire publiek van een zakenkrant. Tegelijk is het natuurlijk zo dat WSJ hiermee juist een nieuw en startend zakelijk publiek kan trekken.
WSJ: 'Stevig inzetten op innovatie'
MarketingTribune sprak onlangs de Nederlander Almar Latour, executive editor van The Wall Street Journal, MarketWatch en Dow Jones. Zijn krant zet stevig in op innovatie. Naast een recente experiment met virtual reality zijn er ook verschillende apps gelanceerd, waaronder de WSJ City-app (met geaggregeerd nieuws voor het Londense zakencentrum) en de What's News-app.
Verder experimenteren WSJ, MarketWatch en Dow Jones volop met diensten als Symphony, Notify en Storyful. Heel even werd er iets gedaan met Google Glass, maar inmiddels richten de pijlen zich alweer op Snapchat, zo bevestigt Latour. Voor beide partijen een interessante match om een nieuw publiek aan te boren, maar het vraagt bovenal om alternatieve vormen van content.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Discover
- Almar Latour
- innovatie
- zakenkrant
- bereik
- Snapchat
- WSJ
- media
- journalistiek
- ReCode
- social media
- doelgroep
- The Wall Street Journal
- millennials
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing