Twaalf commercials strijden om Gouden Loeki Aller Tijden
- Media
- 2 nov 2015 @ 12:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameTelevisieCampagnesAwards
- 2 nov 2015 @ 12:58
- Redactie Media
De vakjury heeft bepaald welke 12 commercials doorgaan naar de laatste publieksstemming voor de Ster Gouden Loeki Aller Tijden. Dit is de prijs voor de populairste en meest memorabele tv-commercial uit 50 jaar Ster en de prijs die Ster uitreikt ter ere van haar 50-jarig jubileum.
Een representatief en onafhankelijk publiekspanel beoordeelt deze top-12, waaruit vervolgens één winnaar naar voren komt. De Ster Gouden Loeki Aller Tijden wordt 25 november tijdens een feestelijke bijeenkomst in Amsterdam uitgereikt.
Dit zijn de laatste 12 genomineerden, op alfabetische volgorde van de titel van de commercial:
- Bommetje (1997), Melkunie, Lowe Kuiper & Schouten
- Der Rudi (2002), Heineken, TBWA\Neboko
- Goeiemoggel (2007), KPN, N=5
- Klok (1989), Centraal Beheer Achmea, DDB
- Lekker lang bellen (2012), Telfort, N=5
- Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (1983), Fiat, PMSvW
- Olifant (1996), Rolo, Ammirati Puris Lintas
- Petje Pitamientje (1985), Calvé Pindakaas, JWT
- Pietertje (2010), Calvé Pindakaas, Alfred International
- Stoplicht (1996), Fruit Joy, Lowe Kuiper & Schouten
- Walk-in-fridge (2009), Heineken, TBWA\Neboko
- Zwanen (1995), KLM, PMSvW
Deze commercials zijn volgens de jury, onder voorzitterschap van Barbera Wolfensberger, ‘gegrift in ons collectieve geheugen, bepalend voor een tijdperk en pareltjes die de tand des tijds glansrijk doorstaan hebben’. Alle genomineerden zijn te bekijken op Stergoudenloekiallertijden.nl. Een compilatie van de twaalf commercials is donderdag 5 november te zien in het Ster-reclameblok om 22.50 uur op NPO1.
Een onafhankelijk publiekspanel van GfK nomineerde 50 tv-commercials. De vakjury heeft de top 12 bepaald. De eindstem is weer voor het publiek. Een groot publiekspanel van GfK beoordeelt de 12 overgebleven commercials, waarna duidelijk wordt wie de Ster Gouden Loeki Aller Tijden wint.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Gouden Loeki
- Melkunie
- prijs
- Petje Pitamientje
- 50 jaar
- Heineken
- KLM
- commercials
- Ster Gouden Loeki Aller Tijden
- TBWA
- reclame
- STER
- verkiezing
- publieksprijs
- Rudi
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing