VPRO voert campagne tegen mediabeleid van overheid
- Media
- 23 nov 2015 @ 11:19
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieCampagnesCommercialsMedia
- 23 nov 2015 @ 11:19
- Redactie Media
De VPRO heeft op documentaire-festival IDFA een nieuwe landelijke campagne gelanceerd, waarin de omroep zich nadrukkelijk profileert als onafhankelijk podium voor vrijdenkers en alternatieve plannen en ideeën. De VPRO keert zich met deze campagne tegen toenemende centralisatie en bemoeienis van de overheid met de publieke media en wil een zelfstandige positie creëren voor alternatieve geluiden en nieuwe initiatieven, die in de bulkmedia geen plek krijgen.
Met de campagne 'Sponsor van de vooruitgang' laat de VPRO zien, dat de omroep ruim baan geeft aan mensen en instellingen, die verhalen vertellen en de wereld vooruit helpen. De VPRO doet dat in de programmering, in de keuze voor thema’s, gasten en presentatoren, maar ook in de samenwerking met maatschappelijke en culturele partners.
De VPRO wil zijn rol als actieve en geëngageerde mediaorganisatie uitdragen en versterken, en als mediapartner van creatieve en kritische initiatieven nieuwe ideeën en inzichten agenderen. Zeker in een tijd waarin steeds minder ruimte is voor alternatieve opvattingen.
Mortierbrigade ontwikkelt VPRO-campagne
Met een manifest en een campagne, waarvoor de VPRO samenwerking zocht met De Mortierbrigade in België, investeert de omroep in een nieuw bewustzijn, een open blik, in nieuwe ideeën en plannen voor morgen. Dat doet de VPRO als sponsor van 'nieuwsgierigen, dromers, voortrekkers, dwarsliggers, einzelgängers, teamplayers, durvers en doeners. Want zij vertellen de verhalen die de wereld verder helpen, zij verkennen en verleggen grenzen, zij helpen de wereld vooruit.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- IDFA
- NPO
- tv
- omroep
- campagne
- VPRO
- sponsor
- mediabeleid
- Publieke Omroep
- overheid
- vernieuwing
- Mortierbrigade
- Hilversum
- vooruitgang
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing