VPRO voert campagne tegen mediabeleid van overheid

VPRO voert campagne tegen mediabeleid van overheid
  • Media
  • 23 nov 2015 @ 11:19
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieCampagnesCommercialsMedia

De VPRO heeft op documentaire-festival IDFA een nieuwe landelijke campagne gelanceerd, waarin de omroep zich nadrukkelijk profileert als onafhankelijk podium voor vrijdenkers en alternatieve plannen en ideeën. De VPRO keert zich met deze campagne tegen toenemende centralisatie en bemoeienis van de overheid met de publieke media en wil een zelfstandige positie creëren voor alternatieve geluiden en nieuwe initiatieven, die in de bulkmedia geen plek krijgen.

Met de campagne 'Sponsor van de vooruitgang' laat de VPRO zien, dat de omroep ruim baan geeft aan mensen en instellingen, die verhalen vertellen en de wereld vooruit helpen. De VPRO doet dat in de programmering, in de keuze voor thema’s, gasten en presentatoren, maar ook in de samenwerking met maatschappelijke en culturele partners.

De VPRO wil zijn rol als actieve en geëngageerde mediaorganisatie uitdragen en versterken, en als mediapartner van creatieve en kritische initiatieven nieuwe ideeën en inzichten agenderen. Zeker in een tijd waarin steeds minder ruimte is voor alternatieve opvattingen.

Mortierbrigade ontwikkelt VPRO-campagne

Met een manifest en een campagne, waarvoor de VPRO samenwerking zocht met De Mortierbrigade in België, investeert de omroep in een nieuw bewustzijn, een open blik, in nieuwe ideeën en plannen voor morgen. Dat doet de VPRO als sponsor van 'nieuwsgierigen, dromers, voortrekkers, dwarsliggers, einzelgängers, teamplayers, durvers en doeners. Want zij vertellen de verhalen die de wereld verder helpen, zij verkennen en verleggen grenzen, zij helpen de wereld vooruit.' 

www.vpro.nl/vooruitgang



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken