Dit zijn de winterse winnaars van Ster Gouden Loeki

Dit zijn de winterse winnaars van Ster Gouden Loeki
  • Media
  • 31 dec 2015 @ 09:20
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsCommercialsTelevisieReclame

De winnaars van het vierde kwartaal voor de Gouden Loeki 2015 zijn bekendgemaakt door de Ster. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Uit deze beoordeling zijn tien winnaars gekomen, waaronder Heineken, Unox en het WNF.

Dit zijn de tien kwartaalwinnaars van de Gouden Loeki:

  • Nature’s Wonder van Heineken door TBWA\Neboko
  • Aarde op 1 van Wereld Natuur Fonds
  • Ronald McDonald Huizen van Ronald McDonald Kinderfonds door TBWA\Neboko
  • The Chase van Heineken door Wieden+Kennedy Amsterdam
  • Soep in Zak van Unox door TBWA\Neboko
  • Sint van Albert Heijn door TBWA\Neboko
  • Zeg het met een vaasje van Amstel Bier door Being There
  • ONderweg ben ik OFFline (Ontbijt) van Rijksoverheid door Roorda
  • Kerst van Albert Heijn door TBWA\Neboko
  • Maandaanbiedingen van Jumbo door Alfred

Opvallend is dat één reclamebureau goed is voor de helft van de kwartaalwinnaars, te weten TBWA\Neboko. De adverteerders Heineken en Albert Heijn staat beide tweemaal op de lijst, waarbij de bierbrouwer ook nog met zustermerk Amstel staat genoteerd. 

Met deze lijst zijn alle 40 kwartaalwinnaars bekend. Al deze winnaars worden opnieuw aan het publiekspanel voorgelegd. Hieruit komt de top-10 van 2015 waarop het Nederlands publiek online kan stemmen. De uiteindelijke winnaar van de Ster Gouden Loeki 2015 wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.

Bekijk alle genomineerde commercials hier



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken