JCDecaux start met digitaal mupi-netwerk Métropole
- Media
- 1 dec 2015 @ 11:42
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorReclameInnovatieDigitaal
- 1 dec 2015 @ 11:42
- Redactie Media
De strijd tussen outdoor-exploitanten om het grootste bereik in digital out-of-home gaat onverminderd door. JCDecaux introduceert nu middenin de centra van Amsterdam en Rotterdam een digitaal mupi-netwerk met 84-inch schermen, genaamd Métropole.
Het gaat hierbij om 20 digitale mupi’s die beschikken over een digitaal led-scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. Hierdoor zijn uitingen ongeacht de weersomstandigheden altijd goed zichtbaar. Ook kunnen uitingen worden aangepast gedurende de dag.
Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland: 'Met de introductie van dit netwerk voegen we beweging toe aan buitenreclame en bieden we nog meer attentiewaarde middenin winkelgebieden, op drukke pleinen en rond toeristische hotspots. Digital OOH is binnenkort niet meer weg te denken uit het straatbeeld.'
De primeur op Métropole is weggelegd voor Heineken, KPN, McDonald’s, Star Wars en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam. In de hoofdstad plaatst JCDecaux vijftien digitale mupi's.
Publiekscommunicatie: Ambert Alerts en Coke Killers
Behalve voor commerciële boodschappen bieden de interactieve schermen ook extra mogelijkheden voor publiekscommunicatie. AT5 meldt dat de gemeente Amsterdam op de 15 informatieschermen op ieder moment van de dag nieuwe informatie kan tonen. Bij drukke evenementen kan het publiek via de borden geadviseerd worden om een bepaalde route door de stad te nemen, maar de borden kunnen ook Amber Alerts tonen bij de vermissing van kinderen.
De gemeente was 150.000 euro kwijt aan de matrixborden die Amsterdammers en toeristen moesten waarschuwen voor de 'coke-killer'. Mocht de stad in de toekomst weer moeten waarschuwen dan kan dat vanaf deze week op deze borden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing