New Skool Media maakt direct 1 miljoen winst

New Skool Media maakt direct 1 miljoen winst
  • Media
  • 10 dec 2015 @ 14:36
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaPrintZakelijkContent

New Skool Media, de uitgeverij die Sanoma leegkocht, heeft in zijn eerste boekjaar een netto winst gerealiseerd van 1 miljoen euro na belasting. Enthousiasme en een ‘lean en mean’ houding ten aanzien van de kosten werpen zijn vruchten af, aldus de oprichters.

Vorig jaar werd New Skool Media opgericht na een buy-out van 19 titels van Sanoma Media Netherlands en is sinds september 2014 operationeel. Ondanks de opstartkosten in haar eerste boekjaar (juli 2014 – juni 2015) is er sprake van ‘een prima resultaat’ aldus Cor Jan Willig, die samen met Rob Koghee de uitgeverij oprichtte. 'Naast het opstarten van de onderneming zijn we begonnen met het lanceren van nieuwe titels die direct hebben bijgedragen aan het resultaat.'

Willig vervolgt: 'We merken dat het enthousiasme bij onze medewerkers en een lean en mean houding ten aanzien van de kosten zijn vruchten afwerpt. Wij leggen vooral de nadruk op het zelf ‘ondernemen’ binnen de organisatie en we zijn dus dagelijks op zoek naar verbetering van zowel omzet, de marge als de efficiency van de processen. Tot op heden slagen wij daar goed in.'

New Skool Media, uitgever van titels als Delicious, Kijk, Vorsten en Pedala, verwacht voor het lopende boekjaar wederom een stijging van zowel omzet als resultaat. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken