SpotX start met Curated Marketplaces

SpotX start met Curated Marketplaces
  • Media
  • 23 dec 2015 @ 12:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoContentMedia

Video-platform SpotX introduceert als eerste ‘Curated Marketplaces’, een variant op private marketplaces die specifiek is gebouwd om tegemoet te komen aan de wensen van adverteerders. In een Curated Marketplace wordt videovoorraad van meerdere uitgevers gegroepeerd op basis van een gemeenschappelijke doelgroep, demografische profielen of performance resultaten, zoals zichtbaarheid of uitkijkduur. De Curated Marketplace wordt aan de koper gepresenteerd door middel van een enkele Deal ID en biedt daarmee meer efficiëntie voor zowel uitgevers als adverteerders.

Volgens Elwin Gastelaars, MD SpotX Benelux, combineert dit nieuwe product de transparantie en veiligheid van een private marketplace met de schaalvoordelen van de open markt. “Sinds de lancering van Curated Marketplaces, zes weken geleden, zijn we gegroeid van nul naar 15% van de totale bestedingen bij SpotX.

'Als wij met bureaus spreken die gebruik maken van private marketplace, horen we vaak hoeveel moeite het kost om Deal ID-based media inkoop op te schalen. Door het bundelen van inventory op basis van KPI’s van de koper wordt dit vereenvoudigd', vervolgt Gastelaars.

Cadreon heeft als eerste inkopende partij Curated Marketplaces toegepast voor zijn adverteerders. Op basis van zijn positieve ervaring gelooft Cadreon-baas Gerard Moussault dat Curated Marketplaces een waardevolle toevoeging is voor media-inkopers. Ze bieden een goede manier voor kopers om toegang te krijgen tot meerdere uitgevers en maakt het makkelijker om op te schalen dan met traditionele Deal IDs, terwijl het de transparantie op domein-niveau behoudt.

SpotX is een video inventory management-platform voor toonaangevende uitgevers en broadcasters. Het platform helpt haar klanten bij het, op een centraal punt, managen van demand sources en het vercommercialiseren van content op alle schermen. Naast het hoofdkantoor in Denver heeft SpotX kantoren in New York, San Francisco, London, Sydney, Amsterdam, Hamburg, Belfast en Singapore. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken