Humberto Tan (RTL Late Night) is Omroepman 2015

Humberto Tan (RTL Late Night) is Omroepman 2015
  • Media
  • 26 jan 2016 @ 00:06
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • AwardsTelevisiePersonaliaMedia

Humberto Tan is uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2015. Maandag nam hij de 25e editie van de vakprijs in ontvangst in de foyer van Studio 21 op het Mediapark in Hilversum. De presentator van RTL Late Night is de opvolger van Jan Slagter, directeur van Omroep MAX, die hem de prijs overhandigde.

Tan wordt door de redactie van Broadcast Magazine, dat de prijs jaarlijks toekent, geprezen als 'geloofwaardig multitalent' die enorm gegroeid is in zijnrol als presentator van de best bekeken latenight talkshow van Nederland. 'Blijf koel in het hoofd en warm in het hart', waren zijn vaak geciteerde woorden in het ook bij RTL Late Night verhit gevoerde zwartepietendebat. Zijn impact als mediapersoon was volgens de redactie niet te negeren.

Natuurlijk waren er twijfels toen Tan met RTL Late Night begon: was hij niet te licht en te aardig? De cijfers bewezen het tegendeel. Niet alleen werden de 'publieken' royaal verslagen, maar bovendien bepaalde RTL Late Night 'steeds vaker het gesprek van de dag, met de uitzending na de aanslag in Parijs op theater Bataclan als onbetwist hoogtepunt'.

Tan is volgens de jury meer dan alleen een 'warme gastheer'. Afgelopen jaar imponeerde hij ook aan het muziekfront (Let’s Dance, met onder andere twee uitverkochte concerten in het Ziggo Dome) en op de dansvloer (in het RTL-programma Dance, Dance, Dance).

Hoewel dit de 25e editie van de prijs is, is Tan niet de 25e persoon die hem wint. Drieëntwintig mensen gingen hem voor. John de Mol won de prijs driemaal, Frits Barend en Henk van Dorp wonnen in 2000 samen. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken