NEP Group schrapt bedrijfsnaam DutchView Infostrada

NEP Group schrapt bedrijfsnaam DutchView Infostrada
  • Media
  • 5 jan 2016 @ 09:55
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenTelevisieZakelijkMedia

Twee stukjes Nederlandse mediahistorie bestaan niet meer: de merknamen DutchView en Infostrada. De nieuwe Amerikaanse eigenaar NEP Group Inc. heeft de naam van het samengevoegde dochterbedrijf DutchView Infostrada namelijk per 1 januari veranderd in NEP. De nieuwe bedrijfsnaam moet 'alle internationale expertise, activiteiten en resources vertegenwoordigen van zowel de DutchView Infostrada-bedrijven als haar Amerikaanse moedermaatschappij', aldus het concern.

De Amerikaanse NEP Group Inc. is wereldmarktleider op het gebied van facilitaire en technische dienstverlening in de tv- en event-industrie met een sterke focus op remote-productie, studioproductie, host-broadcasting, postproductie en video-display. Het hoofdkantoor van NEP is gevestigd in Pittsburgh (VS) en heeft diverse kantoren in Europa, Dubai en Australië.

Sterkere positie voor DutchView Infostrada?

Eind augustus 2015 voltooide NEP de overname van Consolidated Media Industries (CMI), waarvan DutchView en Infostrada onderdeel uitmaakten. Dit voegde een breed scala aan workflow- en broadcast IT-oplossingen toe aan het portfolio van het moederbedrijf. De naamsverandering leidt volgens NEP voor DutchView Infostrada tot een wereldwijd sterkere positie en bedrijfsbreed tot een heldere, eenduidige positionering.

Vanwege de nieuwe internationale marktpositionering, worden de NEP-activiteiten bovendien in drie business units opgesplitst: Broadcast Services, Creative Technology en Live Events. Deze strategie moet er onder meer voor zorgen dat (potentiële) opdrachtgevers binnen de verschillende internationale markten nog beter kunnen worden bediend. 

Andere merknamen verdwijnen níet

De naamsverandering geldt niet voor alle voormalige CMI-bedrijven; Team ENG en Avi-Drome behouden hun eigen naam en bijbehorende identiteit en blijven onderdeel van het wereldwijde netwerk van NEP bedrijven.

Michiel van Duijvendijk, CEO van NEP Nederland: 'De naamswijziging past zeker binnen onze ambities en visie. We zetten een koers uit waarbinnen we nog meer focussen op het verstevigen en internationaal verder uitbreiden van technische en facilitaire activiteiten op het gebied van innovatieve en efficiënte video workflows- en distributieoplossingen. We blijven eigenlijk doen wat we gewend zijn, maar dan onder een andere naam. Ook de Amerikanen zijn van mening dat de hele NEP Group, ook zusterbedrijven in andere landen, kan profiteren van onze expertise. We lopen behoorlijk voorop – en blijven investeren in onder meer R&D en innovatieve oplossingen.'

Er wordt al langer geleurd met de ooit zo befaamde bedrijfsnamen van Infostrada en met name DutchView. Medio 2014 werden beide namen gekoppeld aan elkaar. Dat besluit viel toen samen met de samenvoeging van directie, sales en IT-support. 

Overigens is het merk Infostrada niet compleet verdwenen. Infostrada Sports is een apart bedrijf, overigens in 2014 al losgeweekt van Infostrada Productions, dat in juni 2015 op zijn beurt werd opgeslokt door Southfields

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken