Doorgestart Fab Magazine stopt ermee
- Media
- 3 feb 2016 @ 13:18
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PrintJournalistiekMedia
- 3 feb 2016 @ 13:18
- Jeroen Mirck
Fab Magazine, tijdschrift voor ondernemende vrouwen, wordt gestaakt. Dit melden uitgever Sandy Wenderhold en hoofdredacteur Ebru Umar. Het onlangs verschenen zevende nummer is tevens het laatste. Op 10 februari gaat de stekker uit de website. De initiatiefnemers kunnen de kosten zonder vaste commerciële partner niet langer dragen. 'Reacties waren unaniem goed, maar te weinig om break-even te draaien.'
'Fab Magazine stopt ermee', laten Umar en Wenderhold weten in een blogpost. 'Niet omdat we er geen zin meer in hebben om het te maken. Nee. Maar heel simpel omdat we er inmiddels zoveel geld doorheen gejaagd hebben, dat het tijd wordt om conclusies te trekken. Een blaadje maken is niet moeilijk, het is zelfs een feest.'
Begin 2014 kocht Ebru Umar de titel Fab weg bij Sanoma. Aanvankelijk werd het een online platform, maar al snel volgde ook een print-editie. 'Team Fab bestond uit razend enthousiaste professionals die zeven nummers lang hun schouders eronder hebben gezet om een leesbaar, inhoudelijk blad te maken voor ondernemende vrouwen', aldus Umar en Wenderhold. 'De reacties die we kregen waren ook unaniem goed; het waren er alleen te weinig om break-even te draaien, laat staan om winst te maken.'
'We hebben één fout gemaakt'
Wenderhold en Umar, die zich naar eigen zeggen nooit zelf een salaris hebben gegeven, vinden dat ze de afgelopen twee jaar één fout hebben gemaakt: 'We zijn er niet in geslaagd om een commerciële partner aan te trekken die van Fab Magazine ook een financieel succes kon maken.'
Wenderhold: 'Het heeft wat geld gekost maar ik heb ongelofelijk veel plezier gehad aan het maken en uitgeven van FAB Magazine.' Umar: 'Sandy en ik hebben precies dát gedaan wat we wilden doen. Een inhoudelijk blad maken dat we zelf wilden lezen.'
Vanaf 10 februari stopt Fab Magazine online met de website, Twitter en Facebook. Het zevende en laatste nummer ligt tot maart in de winkels.
Lees ook:
Ebru Umar en Sandy Wenderhold over Fab: 'Alsjeblieft, mag ik inhoud!?'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing