Fox Networks ziet in januari marktaandeel groeien
- Media
- 2 feb 2016 @ 09:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - KijkcijfersTelevisieFoodSport
- 2 feb 2016 @ 09:34
- Redactie Media
Januari is een succesvolle maand gebleken voor de zenders van Fox Networks Group in Nederland. 24Kitchen realiseerde zelfs het hoogste marktaandeel (0,90%) ooit in de doelgroep 20-49. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek (SKO).
Januari was voor 24Kitchen op meerdere fronten een uiterst succesvolle maand. Waar voorgaande jaren de maand januari voor 24Kitchen juist een uitdagende periode was, zet de groei zich nu onverminderd voort. De ‘zender voor food lovers’ noteerde met 0,90% het hoogste marktaandeel in zijn geschiedenis in de belangrijke doelgroep 20-49. De goede resultaten zijn met name te danken aan de populariteit van programma’s als De Makkelijke Maaltijd, Frisse Start en Anthony Bourdain.
FOX Sports: +34%
Voor FOX Sports was de afgelopen maand de beste januari maand ooit met een marktaandeel van 0,90% (20-49), mede dankzij goed bekeken wedstrijden als Feyenoord-PSV, AZ-Feyenoord en Roda JC-Ajax. Ten opzichte van een jaar eerder maakte FOX Sports in de commerciële doelgroep een groei door van 34%.
National Geographic Channel piekt
Ook het hooggewaardeerde National Geographic Channel (NGC) mocht over januari een record noteren. De zender noteerde het hoogste aantal kijkers ooit in de doelgroep 20-49 en een marktaandeel van 2,1%. Hoogtepunten in de NGC-programmering zijn Incredible Dr. Pol, Air Crash Investigation, Hitler’s Death Army en Airport Security Colombia.
X-Files groeit 80% uitgesteld
Ook voor FOX was januari een positieve maand. De zender sloot de maand af met een marktaandeel van 1,86% (20-49), een groei van bijna 20% ten opzichte van een jaar geleden. Hoogtepunt in januari was de lancering van het gloednieuwe tiende seizoen van The X-Files. Opvallend is dat deze serie ook uitermate sterk presteert in ‘uitgesteld kijken’ waarna de kijkcijfers met circa 80% groeien. Aflevering 1 en 2 van The X-Files (28 januari) hebben inmiddels een bereik gerealiseerd van 420.000 kijkers (A6+), goed voor een gemiddeld commercieel marktaandeel van 9.7% in het tijdslot 22.00-24.00 uur.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing