Grote restyling: 75-jarig Parool beleeft 'hergeboorte'

Grote restyling: 75-jarig Parool beleeft 'hergeboorte'
  • Media
  • 10 feb 2016 @ 11:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekPrintMediaNieuwsmediaBranding

Het Parool is herboren. Op 10 februari 2016, de dag van het 75-jarig bestaan van de voormalige verzetskrant, is het nieuwsmerk compleet gerestyled: een nieuwe krant (met nieuw logo), een nieuwe site, app en de introductie van diverse nieuwe rubrieken en pagina's. Zowel inhoudelijk als qua vorm ging Het Parool helemaal op de schop.

Inhoudelijk wijzigt het nieuwsmerk op vele vlakken. Er komen een aantal nieuwe columnisten en rubrieken bij, waaronder een bijlage over media en nieuwe economie. Tevens zijn de website en de app vernieuwd. De digitale omgeving legt de focus op Groot Amsterdam, terwijl in de krant met een brede blik naar Amsterdam, Nederland en –meer dan voorheen- naar de rest van de wereld wordt gekeken. Kortom een Amsterdamse wereldkrant.

Als basiskleuren is voor zwart-wit gekozen; de kleur komt vooral uit de fotografie.

De strakke stijl grijpt het terug naar de oude, massieve papieren krant uit de Jaren ’50-’60. Tevens heeft de krant een heldere nieuwe indeling. De website daarentegen oogt juist moderner en kenmerkt zich door een overzichtelijk menu met veel ruimte voor het laatste (Amsterdamse) nieuws.

Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen: ‘Juist in deze digitale tijden waarin iedereen op zijn telefoon kijkt moet de krant nadrukkelijk een ander soort beleving zijn. Wij van Het Parool zijn trots dat wij op onze 75e verjaardag als herboren zijn’.

Woensdagmiddag viert Het Parool het jubileum in het hart van de hoofdstad, aan de Dam in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky. Tevens zal Het Persmuseum terugblikken worden op 75 jaar opvallende vormgeving.

Vanzelfsprekend krijgt het herboren Parool een opvallende campagne. Op dinsdagavond is die campagne van J. Walter Thompson Amsterdam gelanceerd in New York (het vroegere 'Nieuw Amsterdam') om de wereldse blik van de hoofdstedelijke krant te benadrukken. Als ludieke aftrap adverteerde Het Parool op het befaamde 'reclameplein' Times Square.

Lees ook het interview met Parool-hoofdredacteur Ronald Ockhuysen op Parool.nl



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken