NOS Journaal brengt overdag regionieuws
- Media
- 16 feb 2016 @ 00:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentJournalistiekInnovatieTelevisie
- 16 feb 2016 @ 00:00
- Redactie Media
Het NOS Journaal is maandag gestart met regioblokken in twee uitzendingen overdag. De nieuwsbulletins van 12.00 en 15.00 uur worden afgesloten met het belangrijkste nieuws van de regionale omroepen. De uitzendingen duren vijf minuten langer, net zoals het sportblok dat elke werkdag te zien is in het journaal van 13.00 uur.
In het regioblok zijn nieuwsitems te zien van alle dertien regionale omroepen. Daarnaast zijn er ook live gesprekken met verslaggevers uit de regio. Cindy de Koning (Omroep Brabant) en - op de foto hierboven - Susanne de Kroon (NOS Nieuws, voorheen RTL Boulevard) worden de gezichten van de nieuwe regioblokken.
De samenwerking is volgens zowel de NOS als de regionale omroepen een belangrijke ontwikkeling. Marcel Gelauff, hoofdredacteur van NOS Nieuws: 'NOS Nieuws werkt al jaren samen met de regionale omroepen. Het is goed om die samenwerking verder uit te breiden en de publieke nieuwsvoorziening verder te versterken.'
Renzo Veenstra, hoofdredacteur van Omroep West: 'Door nog meer samen te werken wordt de nieuwsvoorziening beter en krijgt dat belangrijke regionale nieuws nu ook een prominenter plek op de landelijke televisie.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- omroep
- Omroep Brabant
- NOS Journaal
- NOS
- Susanne de Kroon
- regionieuws
- L1
- regionaal
- televisie
- nieuws
- Cindy de Koning
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing