Rob van Vuure mediawatcher bij MarketingTribune

Rob van Vuure mediawatcher bij MarketingTribune
  • Media
  • 9 feb 2016 @ 10:31
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaJournalistiekPrintDigitaalTrends

De als ‘bladendokter’ bekend geworden hoofdredacteur en bladenmaker Rob van Vuure is vanaf deze maand 'mediawatcher' in MarketingTribune. Het vakblad heeft hem gevraagd in de nieuwe rubriek Mediawatch opvallende trends en ontwikkelingen in de wereld van on- en offline media te spotten en duiden.

Van Vuure is nog dagelijks bezig met bladen en websites. Hij is actief als columnist bij de Volkskrant, is creative director en interne coach bij ZB Communicatie & Media in Ede en geeft regelmatig workshops voor teams van opdrachtgevers van dit bureau.

Van Vuure is een icoon in de wereld van communicatie en media. Hij is bekend geworden als hoofdredacteur van vele tijdschriften, waaronder Libelle, Margriet, Playboy, Yes, Panorama en Viva. Omdat hij veel kwakkelende tijdschriften met stijgende oplages weer vlot wist te trekken, kreeg hij van zijn collega’s de geuzennaam ‘bladendokter.’

Van Vuure is auteur van twaalf boeken over communiceren en bladen maken met als standaardwerk HetLingeriedenken (nog steeds een must, als e-book verkrijgbaar). Hij ontving twee keer de LOF-prijs voor Tijdschriftjournalistiek en een Mercur d'Or.

Hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune, die bij Sanoma samenwerkte met van Vuure, is vereerd en blij met zijn komst: ‘Rob is een man met een scherp oog voor media: nieuw en oud, papier en online. Hij geeft nuchtere analyses in een wereld van praatjesmakers en opgewonden standjes. Zijn columns zijn altijd goed geschreven, soms geestig, altijd to the point en met een scherp oog voor opgeblazen ego's. Goed communiceren lijkt zo makkelijk, als je Van Vuure leest, maar al te vaak hoor je jezelf zeggen: dat ik dat niet gezien heb.’

MarketingTribune is hét vakblad over merken en mensen en verschijnt 22 keer per jaar. Dagelijks stuurt MarketingTribune een nieuwsbrief met relevante informatie voor elke marcom-professional.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken