TMG vernieuwt Vrouw Magazine

TMG vernieuwt Vrouw Magazine
  • Media
  • 8 feb 2016 @ 09:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintBrandingContentCommunity

Telegraaf Media Groep heeft Vrouw Magazine vernieuwd. Eerder werd ook al de website Vrouw.nl opgefrist. De uitgever heeft het vrouwenplatform afgelopen jaar losgeweekt van hoofdmerk De Telegraaf, waar het een bijlage van is.

Nadat op 21 januari de prachtige, vernieuwde website Vrouw.nl werd gepresenteerd, is nu ook Vrouw Magazine in een nieuw jasje gestoken. 'Fris, vrouwelijk en helemaal van nu', aldus TMG. Niet alleen vormgeving, fotografie en typografie zijn opgefrist, ook de inhoud is verrassend anders, met maar liefst zes nieuwe rubrieken en drie nieuwe columnisten. Elke rubriek heeft een lijntje naar de site en wordt aangevuld met leuke, informatieve en interessante filmpjes.

Marieke ’t Hart, hoofdredacteur Vrouw: 'Speciaal voor het eerste nummer hebben we een onderzoek onder onze lezeressen gehouden naar hun beleving van ouder worden. Maar liefst 2185 vrouwen hebben hieraan meegewerkt. Wat blijkt: bijna 69% vindt het niet leuk dat haar lichaam aftakelt en verlangt terug naar haar jongere jaren. Toch vindt slechts 11,2% van de lezeressen een prikje Botox hier en daar niet erg. Bijna 70% vindt dat je na je veertigste geen korte rokjes meer mag dragen en 29,1% dat je niet meer wild mag stappen. Ook heeft 63,2% best een beetje moeite met de bierbuik, rimpels en grijze haren van hun ouder wordende man. Maar er zijn ook positieve kanten aan het ouder worden. Zo vindt 35% van onze lezeressen dat haar seksleven beter is dan ooit en beleeft 20% haar seksuele piek.'

Vrouw is het platform van TMG, waar het weekendmagazine Vrouw, Vrouw.nl, de krantenpagina 'Vrouw' in De Telegraaf, de wekelijkse nieuwsbrief en de in de losse verkoop verkrijgbare Vrouw-glossy onder vallen. Het magazine bereikt 1,4 miljoen Nederlanders, voornamelijk vrouwen (87%). Alle media van Vrouw bereiken bij elkaar in totaal 2 miljoen vrouwen. Het platform wil spraakmakend, nuchter en dichtbij zijn. Het gaat over het echte leven. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken