BNN-VARA staat onder toezicht na flop DWDD-restaurant
- Media
- 15 mrt 2016 @ 12:16
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingTelevisiePolitiekContent
- 15 mrt 2016 @ 12:16
- Redactie Media
Publieke omroep BNN-VARA is in december na het mislukken van een tijdelijk DWDD-restaurant onder verscherpt toezicht geplaatst door het Commissariaat voor de Media. Deze onthulling door NRC is inmiddels bevestigd door het CvdM.
Het onder toezicht stellen is een uiterst middel, dat in dit geval werd ingezet omdat de omroep meerdere malen de regels van de Mediawet tartte bij nevenactiviteiten. Zo maakte De Wereld Draait Door in de eigen tv-zendtijd reclame voor het restaurant, maar ook voor andere producten en activiteiten.
Uit onderzoek van NRC blijkt dat BNN-VARA de financiële risico's van het restaurant te bagatelliseerd toen de omroep aan het commissariaat toestemming vroeg voor de nevenactiviteit. Andere heikele punten die opdoken gaan over de dvd- en kaartverkoop voor festival De Wereld Draait Buiten, waarbij eveneens de regels zouden zijn overtreden.
Het toezicht houdt volgens het CvdM vooral in dat uitzendingen van DWDD momenteel nauwlettend worden gevolgd. Opmerkelijk is dat ondanks deze aangetoonde uitwassen geen boete is uitgedeeld. Het commissariaat is nog aan het uitzoeken of er echt sprake is van een 'keiharde overtreding'.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- VARA
- DWDD
- toezicht
- media
- televisie
- Commissariaat voor de Media
- restaurant
- CvdM
- programma
- tv
- De Wereld Draait Door
- BNN-VARA
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing