Kinderen kijken vooral Nickelodeon in voorjaarsvakantie
- Media
- 8 mrt 2016 @ 09:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - KijkcijfersBereikDoelgroepTelevisie
- 8 mrt 2016 @ 09:25
- Redactie Media
Nickelodeon was de best bekeken kinderzender tijdens de voorjaarsvakantie. Viacom International Media Networks (VIMN) meldt dat Nickelodeon de afgelopen twee weken de grootste kinderzender was met gemiddeld 18,2 % marktaandeel in de doelgroep van 6 tot 12 jaar.
Vrijdag 24 februari was de meest populaire dag waarbij het marktaandeel van Nickelodeon steeg naar 25.7%. Tijdens de vakantie in het Noorden waren 'ALVINNN!!! en de Chipmunks', 'WITS Academie' en 'Henry Danger' de favoriete series en tijdens de vakantie in midden en Zuiden waren 'Verhekst!', 'De Thundermans' en 'Bella en de Bulldogs' de populairste shows.
Nickelodeon richt zich primair op kinderen van 6-12 jaar met een inspirerende programmering. Shows die kinderen uitdagen om fantasie te gebruiken en hun eigen wereld te creëren. Het programma-aanbod varieert van internationale hitprogramma’s als ‘SpongeBob SquarePants’ en ‘Dora the Explorer’ tot lokale producties zoals ‘Spotlight’ en ‘Ghost Rockers’, ook komt de zender dit jaar met de nieuwe serie ‘De Ludwigs’. Naast het tv-aanbod biedt Nickelodeon kids nog veel meer. Populaire evenementen als de Kid’s Choice Awards en online extra’s zoals apps, websites en games. Nickelodeon is onderdeel van Viacom International Media Networks (VIMN) een van de grootste entertainmentbedrijven ter wereld.
In Nederland is BrandDeli verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot en online als brand partnerships van VIMN.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- bereik
- televisie
- VIMN
- BrandDeli
- Nickelodeon
- Viacom
- doelgroep
- kinderen
- tv
- kijken
- voorjaarsvakantie
- kijkcijfers
- vakantie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing