Kinderen kijken vooral Nickelodeon in voorjaarsvakantie

Kinderen kijken vooral Nickelodeon in voorjaarsvakantie
  • Media
  • 8 mrt 2016 @ 09:25
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • KijkcijfersBereikDoelgroepTelevisie

Nickelodeon was de best bekeken kinderzender tijdens de voorjaarsvakantie. Viacom International Media Networks (VIMN) meldt dat Nickelodeon de afgelopen twee weken de grootste kinderzender was met gemiddeld 18,2 % marktaandeel in de doelgroep van 6 tot 12 jaar.

Vrijdag 24 februari was de meest populaire dag waarbij het marktaandeel van Nickelodeon steeg naar 25.7%. Tijdens de vakantie in het Noorden waren 'ALVINNN!!! en de Chipmunks', 'WITS Academie' en 'Henry Danger' de favoriete series en tijdens de vakantie in midden en Zuiden waren 'Verhekst!', 'De Thundermans' en 'Bella en de Bulldogs' de populairste shows.

Nickelodeon richt zich primair op kinderen van 6-12 jaar met een inspirerende programmering. Shows die kinderen uitdagen om fantasie te gebruiken en hun eigen wereld te creëren. Het programma-aanbod varieert van internationale hitprogramma’s als ‘SpongeBob SquarePants’ en ‘Dora the Explorer’ tot lokale producties zoals ‘Spotlight’ en ‘Ghost Rockers’, ook komt de zender dit jaar met de nieuwe serie ‘De Ludwigs’. Naast het tv-aanbod biedt Nickelodeon kids nog veel meer. Populaire evenementen als de Kid’s Choice Awards en online extra’s zoals apps, websites en games. Nickelodeon is onderdeel van Viacom International Media Networks (VIMN) een van de grootste entertainmentbedrijven ter wereld.

In Nederland is BrandDeli verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot en online als brand partnerships van VIMN.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken