Mindshare en Isobar's Snaplabs strijden op Koningsdag om Snapchat-aandacht

Mindshare en Isobar's Snaplabs strijden op Koningsdag om Snapchat-aandacht
  • Media
  • 26 apr 2016 @ 17:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieSocial mediaCampagnesTrends

Snapchat is de social media-hype van dit moment, dus haken mediabureaus en adverteerders er gretig op in. Rond Koningsdag springen twee campagnes in het oog: Mindshare lanceert op de nationale feestdag een speciale 'sponsored lens' voor een nieuw Magnum-ijsje van Unilever. Koekjesmerk Oreo is op zijn beurt al van start gegaan met een eerste Snapchat-campagne uit de koker van Snaplabs, een nieuwe tak van Isobar Social Embassy.

Nadat Unilever in de VS met Dove en Axe al als een van de eerste adverteerders experimenteerde met de inzet van Snapchat, lanceert het concern in Nederland op Koningsdag zijn eerste 'sponsored lens'-campagne. De lens, waarmee Snapchat-gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, wordt ingezet door Magnum en maakt deel uit van de campagne voor de nieuwe ijsvariant: Magnum Double.

De strategie, inkoop en executie van deze campagne wordt verzorgd door Mindshare. 'Hoewel veel adverteerders en bureaus hun hoofd breken over het bereiken van jongere leeftijdsgroepen, zien wij volop kansen voor het bereiken en boeien van Generation Z', zegt Robbert van Ooijen, connection manager bij Mindshare. 'Snapchat biedt ons een goede mogelijkheid om met merken als Magnum onderdeel te zijn van hun conversaties.'

Birgit Blomberg, country media manager Unilever: 'We zijn bij Unilever altijd op zoek naar innovatieve manieren om mensen in contact te brengen met onze merken. Met de sponsored lens kunnen we hen op een laagdrempelige en vooral ook leuke manier betrekken bij ons campagnethema.'

Snaplabs in zee met Oreo

Unilever is niet de enige adverteerder die aan het snapchatten slaat. Koekjesmerk Oreo is vrijdag 22 april met zijn eerste Snapchat-campagne gestart in samenwerking met Snaplabs, een label van Isobar Social Embassy. Deze activatie is onderdeel van de wereldwijde 'Open Up'-campagne en is opgezet samen met mediabureau Carat.

Vanwege het sterk visuele karakter van de 'Open Up'-campagne en de jongvolwassen doelgroep van Oreo wordt gebruik gemaakt van de 3V-video-mogelijkheid die Snapchat adverteerders aanbiedt.

'Snapchat is hét platform om jonge doelgroepen te bereiken', zegt Steven Jongeneel, oprichter van Snaplabs. 'Dit is de voornaamste reden om Snaplabs te starten en we zijn erg enthousiast dat wij samen met Oreo deze campagne invulling mogen geven.'

Mihaela  Maftei, brandmanager Oreo Western Europe:  'Oreo is een modern en hip merk met een grote affiniteit voor social media kanalen. Gezien de enorm toenemende populariteit van Snapchat in Nederland is het een goed moment om dit kanaal in de mediamiddelenmix van Oreo in te zetten. Daarnaast is het een geweldige manier om consumenten op een nieuwe manier te bereiken  en onze huidige "Open Up"-campagne te promoten.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken