RTL en VriendenLoterij lanceren voetbalquiz Matchwinner

RTL en VriendenLoterij lanceren voetbalquiz Matchwinner
  • Media
  • 12 apr 2016 @ 10:54
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieproductieVoetbalAppsMaatschappij

RTL7 is maandag gestart met Matchwinner, een nieuwe voetbalquiz. Wilfred Genee presenteert het tv-programma en via de gelijknamige app kan de kijker zelf zijn voetbalkennis testen om te zien wie de beste is van zijn vriendengroep, amateurvereniging of favoriete profclub. Matchwinner is ontwikkeld door RTL in samenwerking met de VriendenLoterij.

In het tv-format staat winnen voor jezelf én voor je amateurclub centraal. Hiermee claimt de loterij het amateurvoetbal-domein en de app biedt kansen om nieuwe deelnemers te werven. Daarnaast geeft het format bekendheid aan het werk van een aantal foundations die de VriendenLoterij ondersteunt: de Dirk Kuyt Foundation, de Johan Cruyff Foundation, de Edwin van der Sar Foundation en het Jeugdsportfonds.

Pieter Jan Burgers, hoofd marketing van VriendenLoterij: 'Wij zetten ons in voor een sportieve en gezonde samenleving. We willen graag bekendheid geven aan het werk van goede doelen, clubs en verenigingen op het gebied van gezondheid, welzijn en sport. Matchwinner biedt het perfecte platform en bereik om dit te doen rondom Nederlands’ meest populaire sport. Ook geeft het ons de gelegenheid om een aantal van onze foundations onder de aandacht van een breed publiek te brengen.'

Het tv-programma draait voor de kandidaten om het maken van de juiste keuzes en een flinke portie voetbalkennis. Het bedrag dat de speler wint kan oplopen tot 10.000 euro en dezelfde prijs wordt uitgekeerd aan een amateurvoetbalvereniging naar keuze. Beide bedragen worden beschikbaar gesteld door de VriendenLoterij.

Iedere aflevering staat er een foundation centraal. De aflevering wordt gebillboard door de specifieke foundation, de ambassadeur van deze organisatie stelt een quizvraag en er wordt aandacht besteed aan doel en missie. De ambassadeurs (Dirk Kuyt, Anouk Hoogendijk, Edwin van der Sar en Jasper Cillessen) staan tevens centraal in de promo’s voor de app, waarin zij vragen over zowel voetbal als over de betreffende foundation beantwoorden.

In de Matchwinner-app staan elke dag elf nieuwe voetbalvragen. De twaalfde vraag wordt aangeboden door de VriendenLoterij en geeft de spelers kans op mooie prijzen. In de app kunnen spelers elkaar uitnodigen om tegen hun hele voetbalteam of vriendengroep te spelen.

Matchwinner wordt gepromoot via alle RTL-kanalen en maakt daarnaast gebruik van voetbalplatform Voetbal Inside, dat met 200.000 app downloads en een vergelijkbaar social bereik een van de grootste online voetbalplatformen van Nederland is.

Credits 

Periode: 8 april – 10 juli
Concept: RTL Concepts
Creatives: Wesley Visseren (RTL Concepts), Mark van der Werff (RTL Concepts), Peter Minkjan (RTL Digital)
Account: Jorn Rohde
Projectleider Digital: David Brinkman
Productie TV-programma: RTL Productions
App: LiveWall & RTL Digital
Sponsor: de VriendenLoterij



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken