Waldemar Torenstra gasthoofdredacteur eerste LINDA.man
- Media
- 8 apr 2016 @ 12:03
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - UitgeversDoelgroepTijdschriften
- 8 apr 2016 @ 12:03
- Redactie Media
LINDA. lanceert 18 april de eerste editie van LINDA.man. Een tijdschrift voor alle leuke mannen van Nederland. De aanleiding voor een apart mannenblad komt voort uit het feit dat LINDA. maandelijks bijna zo’n 300.000 mannelijke (mee)lezers heeft. Acteur Waldemar Torenstra neemt het gasthoofdredacteurschap van dit eerste nummer op zich.
Jildou van der Bijl, creatief directeur LINDA.: 'We brachten al eerder personality magazines uit, maar daarmee zijn we gestopt toen we massaal werden gekopieerd. Maar de vraag uit de markt bleef zowel bij consumenten als adverteerders. Onze gasthoofdredacteur Waldemar Torenstra is een sympathieke man met humor en inlevingsvermogen. Hij heeft een klein rafelrandje, is soms ondeugend, maar ook serieus en hij heeft een eigen blik op de wereld. Net als de makers van LINDA.'
Waldemar Torenstra (42): 'Ik kwam naar de redactie met een lange lijst onderwerpen die ik belangrijk vind. Ik wilde aandacht voor inspirerende vrouwen en mannen, mijn liefde voor kitesurfen en kickboksen, mijn liefde voor de liefde. Opeens was daar een blad met leuke, mooie bijzondere mensen en spannende verhalen.'
LINDA.man is een opvolger van GULLIT., MATTHIJS. en DINAND. en is een mannenblad met ballen geworden. Het is niet de eerste keer dat de makers van LINDA. zich richten op de Nederlandse man. Jaarlijks maken zij ook het blad L’HOMO. speciaal gericht op homo’s.
Over LINDA.
De eerste LINDA. verscheen in september 2003. Het magazine is inmiddels met een gemiddelde verkochte oplage van 230.000 exemplaren de grootste vrouwenglossy van Nederland. LINDA. magazine bereikt maandelijks 1.158.000 miljoen mensen, onder wie 265.000 mannen.
14 en 15 mei 2016 is het allereerste LINDA.festival op het Hembrugterrein in Zaandam.
LINDA. is op dit moment voor de volgende awards genomineerd: Cross media award 2016 (nominatie Jildou van der Bijl in de categorie Crossmedia man/vrouw van het jaar), SpinAwards 2016 (LINDA.tv in de categorie ‘Content’) en de Dutch Interactive Awards 2016 (categorie ‘Brand’).
LINDA. lanceert 18 april de eerste editie van LINDA.man. Een tijdschrift voor alle leuke mannen van Nederland. De aanleiding voor een apart mannenblad komt voort uit het feit dat LINDA. maandelijks bijna zo’n 300.000 mannelijke (mee)lezers heeft. Acteur Waldemar Torenstra neemt het gasthoofdredacteurschap van deze eerste LINDA.man op zich.
Jildou van der Bijl, creatief directeur LINDA.: “We brachten al eerder personality magazines uit, maar daarmee zijn we gestopt toen we massaal werden gekopieerd. Maar de vraag uit de markt bleef zowel bij consumenten als adverteerders. Onze gasthoofdredacteur Waldemar Torenstra is een sympathieke man met humor en inlevingsvermogen. Hij heeft een klein rafelrandje, is soms ondeugend, maar ook serieus en hij heeft een eigen blik op de wereld. Net als de makers van LINDA.”
Waldemar Torenstra (42): “Ik kwam naar de redactie met een lange lijst onderwerpen die ik belangrijk vind. Ik wilde aandacht voor inspirerende vrouwen en mannen, mijn liefde voor kitesurfen en kickboksen, mijn liefde voor de liefde. Opeens was daar een blad met leuke, mooie bijzondere mensen en spannende verhalen.”
LINDA.man is een opvolger van GULLIT., MATTHIJS. en DINAND. en is een mannenblad met ballen geworden. Het is niet de eerste keer dat de makers van LINDA. zich richten op de Nederlandse man. Jaarlijks maken zij ook het blad L’HOMO. - Speciaal gericht op homo’s.
LINDA.man ligt op 19 april in de winkels en is te koop voor € 5,95.
Over LINDA.
De eerste LINDA. verscheen in september 2003. Het magazine is inmiddels met een gemiddelde verkochte oplage van 230.000 exemplaren de grootste vrouwenglossy van Nederland. LINDA. magazine bereikt maandelijks 1.158.000 miljoen mensen, onder wie 265.000 mannen.
14 en 15 mei 2016 is het allereerste LINDA.festival op het Hembrugterrein in Zaandam.
LINDA. is op dit moment voor de volgende awards genomineerd: Cross media award 2016 (nominatie Jildou van der Bijl in de categorie Crossmedia man/vrouw van het jaar), SpinAwards 2016 (LINDA.tv in de categorie ‘Content’) en de Dutch Interactive Awards 2016 (categorie ‘Brand’).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing