Dit zijn de MWG Amma-winnaars van 2016

Dit zijn de MWG Amma-winnaars van 2016
  • Media
  • 20 mei 2016 @ 00:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieMediabureauCampagnesAwards

Elf winnaars van de 15e editie van de MWG Amma Awards namen donderdag hun bokalen in ontvangst tijdens een feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam. Mediaxplain werd uitgeroepen tot Mediabureau van het Jaar 2016, KPN was de beste media-adverteerder. Ook de dagelijkse online kijkcijfers van SKO en Kantar Media/TNS werd bekroond.

De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) zijn bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Het YIM Mediatalent van het jaar is door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd. De overige negen categorieën werden gejureerd door een vakjury. Dit zijn de winnaars

  • YIM Mediatalent van het Jaar: Tijmen van der Meer (Performics)
  • Carl Lipp-prijs (beste mediavertegenwoordiger): Michiel Schot (TMG)
  • Beste engagementstrategie: Politie - Crimediggers (Zigt, Steam) 
  • Beste gebruik van een medium: Glenfiddich - Het oudste medium herondekt (Maxxium, Mediaxplain)
  • Beste mediaperformance: Maybelline 'Get-the-WOW-Brow!' (ZenithOptimedia, L'Oréal, Moxie, McCann, Performics)
  • Beste media-innovatie: Vodafone Thuis - ISP targeting (Blue Mango Interactive)
  • Hans du Chatinier-prijs (onderzoek): Dagelijks Online Kijkcijfers (SKO, Kantar Media/TNS)
  • Beste mediastrategie: PHD versnelt groei voor Domino's (PHD)
  • Media-adverteerder van het jaar: KPN (Mindshare)
  • Media-exploitant van het jaar: BrandDeli
  • Mediabureau van het jaar: Mediaxplain

De Annual Masters of Media Awards zijn een initiatief van MWG. Ze belonen de beste mediaprestaties van afgelopen jaar. De awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt.

De MWG is de branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie met een passie voor media. Leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, digitale bureaus, media- en onderzoeksbureaus en exploitanten/uitgevers. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken