[Kijkcijfers] Douwe Bob krijgt 3 miljoen kijkers stil
- Media
- 11 mei 2016 @ 11:18
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekTelevisieKijkcijfersBereik
- 11 mei 2016 @ 11:18
- Jeroen Mirck
Douwe Bob was dinsdagavond méér dan trending. De Nederlandse deelnemer aan het Eurovisie Songfestival in Zweden plaatste zich bovendien voor de finale komend weekend. De kijkcijfers waren prachtig (bijna 3 miljoen tv-kijkers), maar opmerkelijk genoeg is dat minder dan de verliezende Trijntje Oosterhuis vorig jaar vergaarde.
De 'Nederlandse' halve finale van het Songfestival was met 2.916.000 kijkers veruit het best bekeken programma van de dag, zo blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO). Vorig jaar zagen meer dan 3,3 miljoen mensen Oosterhuis sneuvelen in de halve finale in Wenen.
Zaterdag mag Douwe Bob nogmaals aantreden in Stockholm om met zijn lied 'Slow Down' mee te strijden om eeuwige roem. Vermoedelijk kan de NPO dan rekenen op hogere kijkcijfers, zeker ten opzichte van de finale zonder Nederlandse inbreng vorig jaar.
Ook het programma 'Op weg naar Eurovisie Songfestival' trok veel kijkers: 1,9 miljoen. Daarmee werd het NOS Journaal nipt afgetroefd. Het nieuwe programma van Peter R. de Vries over digitaal pesten kon geen potten breken temidden van die Eurovisie-geweld: met een klein half miljoen kijkers eindigde de misdaadverslaggever slechts op plek 21 van de SKO-daglijst.
Dag top-3 10 mei 2016:
— Bas de Vos (@KijkOnderzoek) 11 mei 2016
1. Eurovisie So... 2.916.000
2. Op Weg Naar ... 1.904.000
3. Journaal 20 Uur 1.834.000
Via https://t.co/CvL03d6roA
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing