[Kijkcijfers] Douwe Bob krijgt 3 miljoen kijkers stil

[Kijkcijfers] Douwe Bob krijgt 3 miljoen kijkers stil
  • Media
  • 11 mei 2016 @ 11:18
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MuziekTelevisieKijkcijfersBereik

Douwe Bob was dinsdagavond méér dan trending. De Nederlandse deelnemer aan het Eurovisie Songfestival in Zweden plaatste zich bovendien voor de finale komend weekend. De kijkcijfers waren prachtig (bijna 3 miljoen tv-kijkers), maar opmerkelijk genoeg is dat minder dan de verliezende Trijntje Oosterhuis vorig jaar vergaarde.

De 'Nederlandse' halve finale van het Songfestival was met 2.916.000 kijkers veruit het best bekeken programma van de dag, zo blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO). Vorig jaar zagen meer dan 3,3 miljoen mensen Oosterhuis sneuvelen in de halve finale in Wenen.

Zaterdag mag Douwe Bob nogmaals aantreden in Stockholm om met zijn lied 'Slow Down' mee te strijden om eeuwige roem. Vermoedelijk kan de NPO dan rekenen op hogere kijkcijfers, zeker ten opzichte van de finale zonder Nederlandse inbreng vorig jaar. 

Ook het programma 'Op weg naar Eurovisie Songfestival' trok veel kijkers: 1,9 miljoen. Daarmee werd het NOS Journaal nipt afgetroefd. Het nieuwe programma van Peter R. de Vries over digitaal pesten kon geen potten breken temidden van die Eurovisie-geweld: met een klein half miljoen kijkers eindigde de misdaadverslaggever slechts op plek 21 van de SKO-daglijst. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken