'Gebreide' Donald Duck wint Cover van het Jaar Award

'Gebreide' Donald Duck wint Cover van het Jaar Award
  • Media
  • 18 mei 2016 @ 12:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentTijdschriftuitgeversAwardsBranding

Op de Nationale Coverdag heeft 'vrolijk weekblad' Donald Duck de Cover van het Jaar Award gewonnen. Dit grootste mannenblad van Nederland won de coverprijs met een ‘gebreide’ cover. Art director van het magazine, Ellen Hagenaars, nam de award in ontvangst.

Voor de Cover van het Jaar waren in totaal dertien covers ingestuurd. De jury, bestaande uit Iebele van der Meulen (hoofdredacteur specials van LINDA), Paul van Riessen (adjunct-hoofdredacteur van Quote), Barbara van Beukering ( hoofdredacteur PAPER) en juryvoorzitter Sjaak Hoogkamer (hoofdredacteur MarketingTribune) kozen uiteindelijk vijf genomineerden.

Deze covers van Esquire, FD persoonlijk, New Scientist, Quote en Donald Duck werden vervolgens online geplaatst voor de publieksjury. Het publiek kon door middel van een internetstemming uit deze nominaties haar winnaar kiezen. Donald Duck won met ruim 1.000 stemmen.

De Cover van het Jaar is een initiatief van de organisatie van de Nationale Coverdag en BBP Media.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken