Libelle gaat vloggen op online tv-zender Libelle TV

Libelle gaat vloggen op online tv-zender Libelle TV
  • Media
  • 23 mei 2016 @ 10:32
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TijdschriftuitgeversTelevisieVloggenVideo

Libelle, het grootste vrouwenmerk van Nederland, lanceert vandaag tijdens de Libelle Zomerweek een eigen online tv-zender: Libelle TV. Met het tijdschrift, het online platform Libelle Daily, de jaarlijkse Zomerweek en een eigen online tv-zender, is Libelle uitgegroeid tot een allround crossmediaal merk met een totaal bereik van 4,2 miljoen vrouwen. Libelle TV biedt eigen formats met dagelijks unieke content van een nieuwe generatie vloggers.

'Met Libelle TV komt ons blad nu echt tot leven', zegt Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle. 'Per maand bezoeken 1,7 miljoen vrouwen tussen de 20 en de 65 jaar Libelle.nl. Voor de grootste groep, vrouwen van 45-54 jaar, was simpelweg niet zoveel interessante videocontent. Daar brengen wij met Libelle TV verandering in. Wij maken dagelijks nieuwe video’s en brengen zo hun leven op een inspirerende, warme en aansprekende manier herkenbaar in beeld.'

Vloggers van alle leeftijden

Libelle TV introduceert een nieuwe generatie vloggers, 'voor álle vrouwen van álle leeftijden'. De focus ligt op 'herkenbare en persoonlijke verhalen van echte mensen, uit het leven gegrepen'. Denk daarbij aan persoonlijke tips en inspiratie van vloggers en experts. Het vertrouwde Libelle-gevoel komt tot leven in bewegend beeld.

De Libelle-vloggers zijn specialist op verschillende terreinen, zoals reizen, sport, spiritualiteit, food, mode, beautyen tuinieren. Libelle gaat zelf ook vloggers opleiden en is daarom op zoek naar nieuw vlogtalent. Vandaag start de campagne waarin bekende vloggers Furtjuh en Mascha van Beautygloss hun moeders inzetten om ook te gaan vloggen en vragen ze aan hun fans om moeders, tantes of de buurvrouw op te geven als nieuwe Libelle-vlogger.

Eigen Libelle-formats

Naast de vlogs produceert Libelle ook eigen formats. In 'In de Wachtkamer' vertellen vrouwen eerlijk en open over hun bezoek aan een gynaecoloog, grote en kleine levenskwesties komen aan bod in 'Zeg nou zelf' (zoals de vraag ‘Vergeef ik mijn man na een slippertje?’) en de vertrouwde metamorfose-rubriek '7 Jaar jonger'. De lekkerste desserts worden samen met kok Rudolph van Veen gemaakt in 'Toetjes van Rudolph' en in de serie 'Mijn trouwjurk' vertellen verschillende vrouwen het bijzondere verhaal achter de mooiste dag van hun leven.

Dagelijks worden in 'Lifehacks!' slimme oplossingen gepresenteerd die het leven leuker en makkelijker maken. Later dit jaar komt LibelleTV met een kookprogramma van Yvette van Boven en gaat Ebru Umar in de aanloop van de verkiezingen een politiek format presenteren.

Libelle TV is te vinden op Libelletv.nl of via de Libelle TV app, gratis te downloaden in de App Store of Google Play Store.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken