Talpa en RadioCorp herstructureren vanwege TMG-deal
- Media
- 3 mei 2016 @ 16:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaZakelijkRadio
- 3 mei 2016 @ 16:01
- Redactie Media
Talpa Holding en RadioCorp (Radio 10 en 100% NL) zijn voornemens hun radiobelangen te herstructureren. Talpa zal haar huidige minderheidsbelang in RadioCorp uitbreiden tot 100%. Dit betekent dat Radio 10 wordt toegevoegd aan het portfolio van Talpa, naast de zender Radio 538. Als onderdeel van de transactie zullen de zenders 100% NL en SLAM! een nieuwe onafhankelijke radiogroep gaan vormen.
Met deze uitbreiding sorteert Talpa voor op de eerdere aangekondigde plannen van Talpa en TMG (Sky Radio en Radio Veronica) om hun radioactiviteiten samen te voegen en een gezamenlijk radiobedrijf te starten. Door Radio 10 toe te voegen aan het portfolio met Radio 538, Sky Radio en Radio Veronica ontstaat de meest optimale mix qua bereik van de diverse doelgroepen.
Verkoop van SLAM! en 100% NL
De zenders 100% NL en SLAM! worden verkocht aan de Oostenrijker Karl Habsburg, een van de oorspronkelijke eigenaren van RadioCorp. Daardoor zal er een nieuwe radiogroep gevormd worden (zonder Talpa) waar de volledige focus komt te liggen op de doelgroep stations 100% NL en SLAM!. Onder leiding van het bestaande management zullen deze beide stations via diverse platformen (radio, online, TV, events en print) zowel Nederlandse popmuziek als dance centraal stellen.
De spot sales-activiteiten van 100% NL, SLAM!, Radio 538 en Radio 10 worden voortgezet door One Media Sales (OMS). Talpa en RadioCorp geven op dit moment geen nadere informatie over deze deal. 'De transacties zijn onder voorbehoud van goedkeuring van de bevoegde toezichthouders. De verwachting is dat de transacties deze zomer zijn afgerond.'
Over de deal tussen TMG en Talpa ontstond na de bekendmaking de nodige ophef. Niet alleen concurrent De Persgroep reageerde negatief, maar ook eigen aandeelhouders van TMG.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing