Viva viert jubileum 'Anybody' met extra dik nummer

Viva viert jubileum 'Anybody' met extra dik nummer
  • Media
  • 17 mei 2016 @ 11:27
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentTijdschriftenPrint

VIVA viert deze maand het 25-jarig jubileum van de veelbesproken rubriek 'Anybody', waarin lezers zich anoniem blootgeven. Het vrouwenblad viert het 25-jarig jubileum met een speciale, extra dikke editie van het weekblad, met daarin veel aandacht voor 'Anybody' en het lichaam in het algemeen.

'Anybody', het naakte portret zonder hoofd, verscheen voor het eerst in 1991, toen nog onder de naam 'Body Talk' en is nooit meer verdwenen uit Viva. 'Deze rubriek laat zien hoe echte mensen eruitzien, zonder filter', aldus fotograaf van het eerste uur Elisabeth van Dorp. In de 25 jaar dat zij de foto’s maakt heeft ze vele lijven en trends voorbij zien komen, zoals het steeds meer verdwijnen van schaamhaar en de toename van tatoeages. Toch is naakt voor haar zeker niet vanzelfsprekend: 'Anybody is heel persoonlijk en intiem. En dat moet zo blijven', vertelt ze in het interview dat in de special te lezen is.

Verder bevat het nummer een Anybody-special met een tijdlijn over de veranderingen in het lichaamsbeeld door de jaren heen die de rubriek letterlijk heeft bloot gelegd, een coveritem over de status van naakt in Nederlandse films en verschillende mannen vertellen over de relatie met hun piemel. Drie oud-deelnemers van Anybody gaan opnieuw op de foto, wat is er veranderd? Oud-topsporter Taeke Taekema vertelt over zijn relatie met zijn lijf: na zijn hockey-carrière vond hij het wel eens lekker om er helemaal niet mee bezig te zijn.

Het tonen van blote lichamen is niet meer zo opzienbarend als 25 jaar geleden. Toch is de rubriek nog steeds erg succesvol: zowel bij de lezers als bij mannen en vrouwen die zich willen laten fotograferen. Sabine Brusse, content manager van VIVA: 'Bloot zien we overal, in advertenties, films, online. Maar echte lijven, in al hun schoonheid en echtheid geregistreerd, blijven ongezien. De portretten die Elisabeth van Dorp voor VIVA maakt zijn nog altijd even relevant en uniek als 25 jaar geleden, of wellicht zelfs wel belangrijker, nu we gewend raken aan opgepoetst en geperfectioneerd naakt.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken