BDU Vakmedia neemt failliete uitgever Koggeschip over

BDU Vakmedia neemt failliete uitgever Koggeschip over
  • Media
  • 2 jun 2016 @ 07:11
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintMediaTijdschriftuitgeversZakelijk

BDU Vakmedia uit Barneveld heeft per 1 juni de Amsterdamse uitgeverij Koggeschip Vakbladen overgenomen uit een faillissement. Daarmee wordt BDU verantwoordelijk voor het uitgeven van enkele toonaangevende vaktitels binnen het beauty- en welness-segment. Per marktsegment is er een gevarieerd aanbod aan uitgaven, uiteenlopend van vakbladen tot boeken, nieuwsbrieven en websites. Daarnaast valt ook de consumentenwebsite Beautyweb.nl binnen de deal.

De overname betreft de merken StyleVison Magazine, Esthéticienne, Prof Nail, Voetvak+, Massage Magazine en Laboratorium Magazine. Stuk voor stuk merken die een marktleidende positie hebben in het betreffende marktsegment voor professionals.

BDUvakmedia is onderdeel van de Koninklijke BDU in Barneveld. BDUvakmedia exploiteert en geeft inhoud aan diverse vak- en publieksmedia in uiteenlopende marktsegmenten, met een breed scala aan kanalen.

'Voor ons is de verwerving van de uitgaven van Koggeschip interessant omdat de merken uitstekend passen binnen de uitgeefstrategie', zegt Wiljo Klein Wolterink, directeur/uitgever van BDUvakmedia. ‘Door deze toonaangevende vakbladen toe te voegen aan ons portfolio zijn wij als uitgeverij nog beter in staat om ons te profileren en presenteren op de professionele markt, met name in het beauty-marktsegment.’

Met de overname uit faillissement treedt ook een deel van de personeelsleden van uitgeverij Koggeschip Vakbladen in dienst van BDUvakmedia.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken