BNR en Beyond Outdoor brengen nieuws op reclamemasten

BNR en Beyond Outdoor brengen nieuws op reclamemasten
  • Media
  • 23 jun 2016 @ 00:47
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentReclameJournalistiekOutdoor

Beyond Outdoor en BNR Nieuwsradio hebben een partnership gesloten waarbij ze tijdens de ochtend- en avondspits 'breaking news' tonen op digitale reclamemasten langs de snelweg. De automobilist ziet direct wat er in de wereld gebeurt en schakelt voor achtergrondinformatie over naar BNR.

'Vroeger werd outdoor reclame analoog weergegeven op grote doeken', zegt Sander van Meurs, marketing manager bij BNR Nieuwsradio. 'Tegenwoordig zijn er steeds meer digitale reclamemasten, maar de mogelijkheden daarvan worden niet optimaal benut. Daarom hebben wij bij BNR een toepassing bedacht waarmee we de reclamemasten en onze redactie realtime met elkaar koppelen. Dat geeft de mogelijkheid om direct uit te zenden op de 106 m2 grote schermen van Beyond Outdoor. Dit vergroot de relevantie van onze uitingen.'

De initiatiefnemers van deze innovatieve technologie zijn erg enthousiast over de ontwikkeling. Danny Tournier, directeur van Beyond Outdoor: 'Door het weergeven van actuele informatie verhogen wij de attentiewaarde van onze digitale objecten. Bestuurders hebben nog meer aandacht voor onze media en dat maakt adverteren nóg aantrekkelijker.'

Binnen de spitsuren krijgt de automobilist te zien wat voor programma er op BNR Niewsradio uitgezonden wordt en wie het presenteert. Deze informatie wordt overruled wanneer er een belangrijk interview live wordt uitgezonden. En, zodra de ‘breaking news’ jingle op de radio draait, geven de schermen direct de headline van het nieuws weer. 'Zo vragen wij niet alleen aandacht voor ons merk, maar voorzien we vooral in onze taak om mensen goed te informeren', zegt Van Meurs.

De actualiteiten en headlines zijn vanaf deze week te zien op drie digitale reclamemasten langs de A16 bij Moerdijk, de A20 bij Gouda en de A27 bij Houten. Hiermee bereikt Beyond Outdoor ruim 3 miljoen passanten per week. Later dit jaar wordt de technologie die door BNR Nieuwsradio in nauwe samenwerking met Beyond Outdoor, Broadsign en D=XT ontwikkeld is ook ingezet op de vier nieuwe locaties van Beyond Outdoor en andere reclamenetwerken. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken