BVA: 'Dwing transparantie af in de mediabranche'
- Media
- 17 jun 2016 @ 12:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 17 jun 2016 @ 12:35
- Redactie Media
Het rapport van de Amerikaanse adverteerders vereniging (ANA) gaat over het gebrek aan transparantie in de mediabranche. Transparantie is al jaren een speerpunt van BVA en het ANA-rapport maakt duidelijk dat dit onderwerp actueler is dan ooit.
BVA ontwikkelt activiteiten om de leden weerbaarder te maken.
Frenkel Denie, voorzitter BVA: “Half the money I spend on advertising is wasted. The trouble is, I don’t know which half (John Wanamaker, 1889 – 1922). Digital is het eerste medium voor adverteerders na 110 jaar, waarmee je de effectiviteit zelfs real time kunt meten. Het kan niet waar zijn, dat de helft van het geld nu verloren gaat ten gevolge van intransparantie in de digital media. Het lijkt erop dat we teruggaan naar de 'Mad Men’ tijden van de jaren 50/60, terwijl we juist in een "Math Men” marketing evolutie zitten. Vandaar dat BVA pro-actief via specialistische trainingen en workshops adverteerders bijspijkert op wat je nu werkelijk voor wat betaalt. Zeker voor de kleinere en middelgrote adverteerders is het van belang om dit te begrijpen omdat zij vaak niet over de interne specialisten beschikken.”
Digitalisering maakt het technisch mogelijk dat alles gemeten kan worden. Uit het ANA-rapport blijkt o.a. dat het in ‘digital’, totaal ontbreekt aan transparantie en dat een groot deel van het geld dat adverteerders betalen niet bij de uitgevers terecht komt. De marges op RTB en programmatic liggen volgens het rapport tussen 30 en 90 procent.
Cijfers die BVA overigens niet vreemd in de oren klinken. BVA heeft 1,5 jaar geleden digital een hoge prioriteit gegeven binnen de vereniging. BVA ontwikkelt activiteiten om het kennisniveau van haar leden te vergroten en de leden derhalve weerbaar te maken. Over onderwerpen als programmatic trading, real time bidding, viewability, adblocking, malvertising, etc. organiseerde en produceerde BVA het afgelopen jaar masterclasses, bijeenkomsten, cursussen en whitepapers.
Vraag het gratis ANA-rapport hier aan.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing