Dagbladen zien digitale oplage flink stijgen
- Media
- 29 jun 2016 @ 11:03
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - NieuwsmediaDigitaalBereikDagbladuitgevers
- 29 jun 2016 @ 11:03
- Redactie Media
De digitale oplagen van De Telegraaf, de Volkskrant en NRC Handelsblad flink gegroeid, zo blijkt uit NOM-cijfers over de periode Q2 2015 tot Q1 2016. Ook het FD zag zijn digitale oplage stijgen. De totaal betaalde gerichte printoplage steeg eveneens bij Volkskrant, Trouw en FD. AD en Telegraaf zagen hun papieren oplage verder wegzakken.
De groei van de digitale oplage van Het Financieele Dagblad groeide de afgelopen vier kwartalen met 4%, tot bijna 62.000 digitale abonnees. Uit de NOM-cijfers blijkt dat de printoplage van het FD in diezelfde periode stabiel is gebleven: de totaal betaalde gerichte (print-)oplage bedroeg bijna 47.000 exemplaren. Naast het FD hielden alleen het Reformatorisch Dagblad en Trouw hun printoplage op hetzelfde niveau, alle andere dagbladen lieten een daling zien.
De digitalisering van het FD ligt volgens hoofdredacteur Jan Bonjer en directeur/uitgever Eugenie van Wiechen op koers. 'We groeien online flink door, maar willen die groei nog verder versnellen', aldus Van Wiechen. 'Daarom ontwikkelen we regelmatig nieuwe online proposities, zoals recent FD Bites, een nieuwe, dagelijkse nieuwsbrief gericht op young professionals. Inmiddels staat de teller al op meer dan vijfduizend abonnees.'
FD-hoofdredacteur Jan Bonjer: 'De online leestijd en het aantal artikelen dat men online leest blijven toenemen. Daar spelen we op de redactie op verschillende manieren, heel goed op in. Onder meer met onze datadriven werkwijze, zodat we exact weten hoe verschillende thema’s en soorten verhalen worden gelezen. Maar ook door gepersonaliseerde toepassingen als Mijn Nieuws, waarmee we lezers bedienen met verhalen op hun specifieke interessegebied(en).'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing