Dolly van den Akker businessdirecteur MPG. Nederland
- Media
- 17 jun 2016 @ 16:28
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - UitgeefstrategieCrossmediaPersonalia
- 17 jun 2016 @ 16:28
- Redactie Media
Om de groeistrategie in zowel Nederland als internationaal te ondersteunen past MPG. de organisatiestructuur aan. De interne businessunits worden opgeheven en het klantenpakket komt te vallen onder de verantwoordelijkheid van één businessdirecteur, Dolly van den Akker. Daarnaast richt MPG. de klantteams in op basis van vijf expertisepijlers.
Richard de Booij krijgt met de nieuwe rol van Van den Akker meer ruimte om MPG. internationaal verder op de kaart te zetten. Hij blijft als algemeen directeur MPG. eindverantwoordelijk voor het bureau.
Richard de Booij: 'We willen niet alleen in Nederland doorgroeien maar ook de kansen in Amerika en Europa blijven onderzoeken. De keuze om alle klanten onder de verantwoordelijkheid van één businessdirecteur te plaatsen vloeit hieruit voort en heeft verschillende voordelen. De organisatie wordt overzichtelijker en flexibeler, waardoor we onze klanten nog beter kunnen bedienen, expertise wordt makkelijker gedeeld en het geeft mij meer ruimte om MPG. Concepts internationaal verder op de kaart te zetten. Wij willen en kunnen een belangrijke rol spelen bij de ondersteuning van Europese bedrijven die voor hun marketingactiviteiten voet aan de grond hebben of juist willen krijgen in Amerika. En dat geldt andersom precies zo voor Amerikaanse klanten die hun activiteiten juist op Europa richten.'
Dolly van den Akker: 'Ik ga met veel plezier aan de slag in mijn nieuwe rol. Met het opheffen van de unitstructuur hebben we ook ons dienstenpakket herijkt naar vijf expertisepijlers: contentstrategie, contentproductie, techniek, contentdistributie en data-analyse. Om onze opdrachtgevers optimaal te bedienen worden onze klantenteams samengesteld met professionals uit deze pijlers. Daarnaast hebben we de MPG. Academy opgericht om zowel intern als met onze klanten kennis optimaal te delen en gaan we nauwer samenwerken met externe partijen met specifieke expertise die aanvullend is op de onze. Ik ben er namelijk van overtuigd dat bureaus de regie over de contentstrategie in eigen hand moeten houden maar niet alle expertise in huis hoeven te hebben. Ik hoop dat we de eerste samenwerking binnenkort bekend kunnen maken.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing