Max Magazine groeit door naar 100.000 exemplaren
- 29 jun 2016 @ 10:48
- Redactie Media
De betaalde oplage van Max Magazine, de tv-gids van Omroep MAX, heeft de mijlpaal van 100.000 exemplaren per week bereikt. Dat blijkt uit de nieuwe oplagecijfers van distributeur Betapress en abonnementenbeheerder Mediacompetence.
Sinds de oprichting in 2013 is Max Magazine het enige in oplage stijgende omroepblad van Nederland. Niet alleen de oplage, maar ook de waardering voor het blad is hoog. Het tijdschrift krijgt gemiddeld een 8,5 van 2.500 ondervraagde deelnemers van het Max Opinie Panel. De vormgeving en overzichtelijkheid van het blad worden als opvallend goed aangeduid. De meest gewaardeerde rubrieken zijn het programmaoverzicht, de MAX Ombudsman en de rubriek Financiën.
Groei in abonnees én losse verkoop
MAX-directeur Jan Slagter: 'Dit is een nieuwe mijlpaal. Wekelijks noteren we veel nieuwe abonnees die enthousiast zijn over de afwijkende en originele bladformule. Ook de losse verkoop heeft een mooie uitbouw laten zien. Ik ben erg blij met de positieve respons van onze lezers. Het geeft aan dat we in korte tijd de juiste snaar geraakt hebben.'
Hoofdredacteur en uitgever Peter Contant: 'We gaan onverminderd door met de inhoudelijke uitbouw van het magazine. Nieuwe hoge oplagenummers zijn in voorbereiding. Het jongste weekblad van Nederland is nog lang niet uitgegroeid.'
Max Magazine heeft de 100.000 betaalde oplage in drie jaar en drie maanden tijd bereikt. Op basis van de winstgevende cijfers gaf het Commissariaat voor de Media het tijdschrift begin dit jaar toestemming om de exploitatie van het wekelijkse programmablad voort te zetten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- oplage
- tv-gids
- Betapress
- Omroep MAX
- 100.000 exemplaren
- omroepblad
- bereik
- Peter Contant
- Jan Slagter
- Max Magazine
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing