Radio 538 ontrolt merkcampagne 'Beat of the Moment'
- 8 jun 2016 @ 09:59
- Redactie Media
Radio 538 rolt deze week zijn nieuwe merkstrategie verder uit. De strategie bestaat onder meer uit een doorvertaling van het thema ‘The Beat Of The Moment’ op alle 538-touchpoints zoals radio, visual radio, web, televisie, app en events, alsmede een nieuwe gloednieuwe merkcampagne met een merkfilm, video-commercials en diverse uitingen in online, outdoor en social.
Centraal in de campagne staat een ‘538 time stamp’, een tijdsaanduiding in de herkenbare eigen typografie met de groene en paarse bal. Met deze visual worden wow-momenten van luisteraars, dj’s en artiesten in het nu vastgelegd en gedeeld. De ‘Beat Of The Moment’- campagne is volledig 360-graden uitgewerkt.
Ook de nieuwe dynamische 538-site is volledig 'on the beat', waardoor de meest relevante content nog prominenter tot de beschikking van de bezoeker staat. Zo kan er tegelijkertijd content bekeken worden en geluisterd worden naar Radio 538 of een van de digitale themakanalen zoals de Top-40 en 538 Dance Department. Het online platform bevat speciale inlogservices en uitgebreide tagging-technieken. Op deze manier wordt content op maat mogelijk, gebaseerd op interesses en online voorkeuren. Deze maand staat het beta-platform online en kunnen luisteraars hun feedback geven.
Menno Koningsberger, algemeen directeur van 538Groep: 'Wij maken een beweging van radiozender naar interactief muziekmerk met radio als kern. De campagne die wij samen met BSUR hebben doorontwikkeld maakt onderdeel uit van de strategie van 538. We geven hiermee verder inhoud aan “The Beat Of The Moment”. Dit wordt voelbaar in de dingen die 538 doet, in alle content die on air en online gemaakt wordt, op onze geheel vernieuwde site 538.nl, en in de uitingen die we hebben ontwikkeld.'
Dave Minneboo, programmadirecteur van 538Groep: 'We bewegen mee op het ritme van de dag en maken je dag leuker. We willen de gangmaker zijn In het leven van de luisteraar en brengen de grootste hits, het laatste nieuws en de beste dj’s. Radio is onze bakermat en samen met onze luisteraars creëren we onvergetelijke momenten die we met elkaar delen on air, op social media en op onze events. We zijn er altijd en overal en zorgen dat je niets hoeft te missen.'
De uitrol van 'The Beat Of The Moment’ is mede gebaseerd op de resultaten van het onderzoek ‘Mood management, de dagelijkse rol van radio en muziek’ dat 538 eerder dit jaar heeft laten uitvoeren. Uit dit onderzoek blijkt de behoefte van de luisteraar om samen met het radiostation leuke en gekke momenten te beleven en te delen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing