StripGlossy wil plek in schap naast Linda

StripGlossy wil plek in schap naast Linda
  • Media
  • 13 jun 2016 @ 10:07
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PrintContentTijdschriften

Stripbladen in Nederland, het is een moeizame business-case. Daarom gooit uitgeverij Personalia het over een andere boeg: de vrijdag gelanceerde StripGlossy wil een plek buiten het 'kinderhoekje', dus naast populaire bladen als Linda.

StripGlossy telt 130 pagina’s en mikt op een volwassen publiek. ‘De huidige stripbladen worden bijna niet meer gekocht, want ze liggen niet naast de Linda', zegt uitgever Seb van der Kaaden. 'Wat je niet ziet, koop je niet. Daarbij is de vorm uiteraard ook belangrijk. Men heeft nu veelal het idee dat strips voor kinderen zijn, omdat ze alleen de Donald Duck of de Tina zien.'

Het nieuwe blad wil het beeldverhaal in Nederland een stuk zichtbaarder maken en een platform bieden voor tekenaars. Naast een stijlvolle uitstraling zal ook de inhoud een volwassen toon krijgen, met exclusieve fotoreportages, interviews en heel veel strips uit binnen- en buitenland.

De StripGlossy zal viermaal per jaar verschijnen en kost 8,95 euro per editie. Afgelopen week werd de eerste uitgave overhandigd aan enkele bekende tekenaars op de Stripdagen Haarlem. Uitgever Van der Kaaden lichtte bovendien zijn plannen toe op BNR Nieuwsradio.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken