Tele2 veroudert passanten met morph-campagne
- Media
- 16 jun 2016 @ 14:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CampagnesOutdoorVirtual RealityContent
- 16 jun 2016 @ 14:04
- Redactie Media
Na de introductie van een ‘verouderde’ Jeugd van Tegenwoordig in haar commercials trekt Tele2 deze focus nu perfect door met een buitenreclame-special die voorbijgangers toont hoe zij er uit zien als ze 80 jaar oud zijn.
Tele2 voert al langere tijd intensief campagne voor de promotie van haar 4G-netwerk. Deze campagne is vorig jaar gestart op onder andere TV, abri’s en internet en onlangs is hier een vervolg aan gegeven met een commercial waarin De Jeugd van Tegenwoordig te zien is.
De telefonieprovider meent dat het gedrag van ouderen als het gaat om datagebruik niet heel veel verschilt van jongere mensen en maakt daar een toespeling op door ‘Ouderen van Tegenwoordig’ een hoofdrol te laten spelen in de huidige campagne. Consumenten kunnen de commercial ‘ervaren’ door zichzelf in een digitale abri-campagne te laten verouderen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een zogenaamde ‘morph’ techniek, middels de inzet van een Kinect-camera.
De buitenreclame-special bevindt zich op metrostations in Rotterdam en Amsterdam. Voorbijgangers kunnen een foto van zichzelf maken en zich vervolgens ‘morphen’ in een oudere versie van zichzelf. Als ze die foto delen op hun sociale media met de hashtag #omdathetkan, maken ze kans op een iPhone6.
Deze buitenreclame-special is een creatief idee van Kinetic en MEC, dat door beide partijen samen is uitgevoerd. De actie loopt tot en met 20 juni.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing