Sanoma integreert Startpagina en Goeie Vraag

Sanoma integreert Startpagina en Goeie Vraag
  • Media
  • 20 jul 2016 @ 10:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineWebsiteDigitaalCommunity

Uitgever Sanoma heeft besloten de diensten Startpagina en GoeieVraag.nl te integreren. Hiermee wordt het potentiële bereik van de digitale vraagbaak vergroot met 2,5 miljoen bezoekers.

Sinds 1998 wordt Startpagina.nl dagelijks door bijna een half miljoen mensen gebruikt als startpunt van internet. Door de integratie met GoeieVraag.nl wordt Startpagina.nl uitgebreid met een vraag- en antwoordsectie. Met meer dan 4 miljoen pageviews per maand vergroot GoeieVraag het potentiële bereik van Startpagina.nl met 10%. Beide websites zijn erop gericht bezoekers te voorzien van relevante content, die op dagelijkse basis wordt bijgewerkt.

GoeieVraag.nl is sinds 2009 uitgegroeid tot een platform binnen Nederland waar dagelijks honderden nieuwe vragen gesteld én beantwoord worden. Door de jaren heen is er een rijk gevulde database van meer dan 300.000 vragen & antwoorden ontstaan. Deze database is gevuld door een actieve community bestaande uit meer dan 230.000 behulpzame experts op tal van kennisgebieden, waaronder computers & internet, elektronica en huis & tuin. 

De platforms Startpagina.nl en GoeieVraag sluiten goed op elkaar aan. Naast het overzicht van links en zoekresultaten dat Startpagina.nl biedt, komt met GoeieVraag de mogelijkheid erbij om antwoord te vinden op uiteenlopende vragen. Omgekeerd verwelkomt de bestaande community van GoeieVraag een half miljoen nieuwe potentiële vragenstellers per dag. Door de integratie van Startpagina.nl en GoeieVraag verdwijnt GoeieVraag.nl als zelfstandige website.

Merel Gianotten, Manager Sanoma Directories: 'Met GoeieVraag versterken we onszelf op een voor de bezoeker herkenbare wijze. Startpagina.nl is er altijd geweest om mensen te helpen op een overzichtelijke en informerende manier. Daar sluit GoeieVraag als kennisdatabank perfect op aan. Beide sites zijn erop gericht om relevante content voor haar gebruikers te presenteren, wat dat betreft passen de merken goed bij elkaar.'

GoeieVraag wordt onderdeel van de sitestructuur van Startpagina.nl, wat ook een nieuwe topnavigatie met zich meebrengt. In deze nieuwe topnavigatie is naast Startpagina.nl en GoeieVraag ook een prominentere plek ingeruimd voor de dochterpagina’s uit het netwerk van Startpagina.nl. Dochterpagina’s bieden een verdiepingsslag op de homepage, met inhoud die op een specifiek onderwerp is gericht, en worden extern beheerd door specialisten. Deze pagina’s heten vanaf nu themapagina’s. Met de nieuwe topnavigatie worden de navigatie-elementen van de drie labels gelijkgetrokken.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken