Sanoma integreert Startpagina en Goeie Vraag
- Media
- 20 jul 2016 @ 10:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineWebsiteDigitaalCommunity
- 20 jul 2016 @ 10:22
- Redactie Media
Uitgever Sanoma heeft besloten de diensten Startpagina en GoeieVraag.nl te integreren. Hiermee wordt het potentiële bereik van de digitale vraagbaak vergroot met 2,5 miljoen bezoekers.
Sinds 1998 wordt Startpagina.nl dagelijks door bijna een half miljoen mensen gebruikt als startpunt van internet. Door de integratie met GoeieVraag.nl wordt Startpagina.nl uitgebreid met een vraag- en antwoordsectie. Met meer dan 4 miljoen pageviews per maand vergroot GoeieVraag het potentiële bereik van Startpagina.nl met 10%. Beide websites zijn erop gericht bezoekers te voorzien van relevante content, die op dagelijkse basis wordt bijgewerkt.
GoeieVraag.nl is sinds 2009 uitgegroeid tot een platform binnen Nederland waar dagelijks honderden nieuwe vragen gesteld én beantwoord worden. Door de jaren heen is er een rijk gevulde database van meer dan 300.000 vragen & antwoorden ontstaan. Deze database is gevuld door een actieve community bestaande uit meer dan 230.000 behulpzame experts op tal van kennisgebieden, waaronder computers & internet, elektronica en huis & tuin.
De platforms Startpagina.nl en GoeieVraag sluiten goed op elkaar aan. Naast het overzicht van links en zoekresultaten dat Startpagina.nl biedt, komt met GoeieVraag de mogelijkheid erbij om antwoord te vinden op uiteenlopende vragen. Omgekeerd verwelkomt de bestaande community van GoeieVraag een half miljoen nieuwe potentiële vragenstellers per dag. Door de integratie van Startpagina.nl en GoeieVraag verdwijnt GoeieVraag.nl als zelfstandige website.
Merel Gianotten, Manager Sanoma Directories: 'Met GoeieVraag versterken we onszelf op een voor de bezoeker herkenbare wijze. Startpagina.nl is er altijd geweest om mensen te helpen op een overzichtelijke en informerende manier. Daar sluit GoeieVraag als kennisdatabank perfect op aan. Beide sites zijn erop gericht om relevante content voor haar gebruikers te presenteren, wat dat betreft passen de merken goed bij elkaar.'
GoeieVraag wordt onderdeel van de sitestructuur van Startpagina.nl, wat ook een nieuwe topnavigatie met zich meebrengt. In deze nieuwe topnavigatie is naast Startpagina.nl en GoeieVraag ook een prominentere plek ingeruimd voor de dochterpagina’s uit het netwerk van Startpagina.nl. Dochterpagina’s bieden een verdiepingsslag op de homepage, met inhoud die op een specifiek onderwerp is gericht, en worden extern beheerd door specialisten. Deze pagina’s heten vanaf nu themapagina’s. Met de nieuwe topnavigatie worden de navigatie-elementen van de drie labels gelijkgetrokken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing