TMG meldt vertraging in samenwerking met Talpa

TMG meldt vertraging in samenwerking met Talpa
  • Media
  • 4 jul 2016 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DagbladuitgeversZakelijkRadioNieuwsmedia

De geplande samenwerking tussen TMG en Talpa heeft vertraging opgelopen, zo meldt TMG. De twee mediabedrijven werken op dit moment nog aan de laatste aspecten van de beoogde samenwerking. 'Dit proces kost iets meer tijd dan verwacht', aldus de uitgever. Beide partijen verwachten in juli meer duidelijkheid te kunnen geven.

Letterlijk meldde TMG vlak voor het weekend: 'Op 15 januari hebben TMG en Talpa een strategische samenwerking op het gebied van radio, TV en OTT Televisie aangekondigd. Sinds dat moment werken partijen in een zorgvuldig proces de verschillende vormen van samenwerking verder uit. TMG en Talpa werken op dit moment nog aan de laatste aspecten van de beoogde samenwerking, dit proces verloopt voorspoedig maar kost iets meer tijd dan verwacht. Beide partijen verwachten in juli een update aan de markt te kunnen geven.'

Begin dit jaar liet TMG weten zijn radio-activiteiten op de schop te nemen. De verhuizing van radiozenders Sky Radio en Veronica naar een nieuw bedrijf met de zenders van Talpa was onderdeel van een grotere deal. Die bestond er ook uit dat TMG een belang neemt in het aandeel dat Talpa heeft in de tv-zenders van SBS.

TMG investeert 27 miljoen euro in de nieuwe samenwerking met het bedrijf van John de Mol. Het nieuwe radiobedrijf komt voor 77% in handen van Talpa en is voor 23% van TMG. Dat bedrijf krijgt daarnaast een belang van 15% in de tv-bezittingen van Talpa. De twee bedrijven gaan ook partneren op het gebied van digitale televisie. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken