TMG meldt vertraging in samenwerking met Talpa
- Media
- 4 jul 2016 @ 09:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DagbladuitgeversZakelijkRadioNieuwsmedia
- 4 jul 2016 @ 09:58
- Redactie Media
De geplande samenwerking tussen TMG en Talpa heeft vertraging opgelopen, zo meldt TMG. De twee mediabedrijven werken op dit moment nog aan de laatste aspecten van de beoogde samenwerking. 'Dit proces kost iets meer tijd dan verwacht', aldus de uitgever. Beide partijen verwachten in juli meer duidelijkheid te kunnen geven.
Letterlijk meldde TMG vlak voor het weekend: 'Op 15 januari hebben TMG en Talpa een strategische samenwerking op het gebied van radio, TV en OTT Televisie aangekondigd. Sinds dat moment werken partijen in een zorgvuldig proces de verschillende vormen van samenwerking verder uit. TMG en Talpa werken op dit moment nog aan de laatste aspecten van de beoogde samenwerking, dit proces verloopt voorspoedig maar kost iets meer tijd dan verwacht. Beide partijen verwachten in juli een update aan de markt te kunnen geven.'
Begin dit jaar liet TMG weten zijn radio-activiteiten op de schop te nemen. De verhuizing van radiozenders Sky Radio en Veronica naar een nieuw bedrijf met de zenders van Talpa was onderdeel van een grotere deal. Die bestond er ook uit dat TMG een belang neemt in het aandeel dat Talpa heeft in de tv-zenders van SBS.
TMG investeert 27 miljoen euro in de nieuwe samenwerking met het bedrijf van John de Mol. Het nieuwe radiobedrijf komt voor 77% in handen van Talpa en is voor 23% van TMG. Dat bedrijf krijgt daarnaast een belang van 15% in de tv-bezittingen van Talpa. De twee bedrijven gaan ook partneren op het gebied van digitale televisie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Sky Radio
- vertraging
- samenwerking
- TMG
- Talpa
- radio
- plannen
- Veronica
- John de Mol
- Telegraaf Media Groep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing