AMC lanceert Snapchat-lens voor Fear the Walking Dead

AMC lanceert Snapchat-lens voor Fear the Walking Dead
  • Media
  • 18 aug 2016 @ 00:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentVirtual RealityTelevisieApps

Tv-netwerk AMC pakt vanaf 21 augustus wereldwijd het spannende tweede seizoen van ‘Fear the Walking Dead’ weer op. Speciaal voor deze gelegenheid heeft de zender de krachten gebundeld met Snapchat en een exclusieve Walking Dead-lens ontwikkeld. Met deze lens kunnen fans van de serie zichzelf transformeren tot een zombie. In Nederland is het de eerste keer dat een tv-serie een eigen Snapchat-lens introduceert.

Meer dan 100 miljoen mensen gebruiken Snapchat dagelijks. In Nederland ligt het aantal gebruikers rond de 2 miljoen. Met Snapchat-lensen kunnen gebruikers van deze mobiele fotoberichten-app hun 'selfie-snaps' bewerken met filters en animaties, en dus door henzelf gepersonaliseerd beeldmateriaal delen met hun vrienden en contacten. De 'Fear the Walking Dead'-lens is vanaf middernacht 20 augustus vierentwintig uur lang gratis beschikbaar via Snapchat. 

AMC lanceert op 22 augustus ook de 'Fear Yourself'-app in ruim 125 landen. Hiermee kunnen 'Fear the Walking Dead'-fans in de hele wereld foto's nemen of importeren en ze vervolgens editen met behulp van realistische zombie-ogen, -mond en -props uit 'Fear the Walking Dead'. De gebruikers kunnen animaties maken met bijzondere en nieuw te introduceren zombies en hierbij bloederige en spannende geluidseffecten zoals grommen en bijten toevoegen. De app is gratis beschikbaar voor zowel iOS- als Android-gebruikers. 

Het tweede seizoen van 'Fear the Walking Dead' telt nog acht niet uitgezonden afleveringen en gaat wereldwijd op AMC in première in meer dan 125 landen. Dit vindt tegelijk plaats met de première in de VS en wordt daarom later op die avond in Nederland om 22.00 uur, primetime, herhaald. 

Fear the Walking Dead is een serie van executive producers Dave Erickson, Robert Kirkman, Gale Anne Hurd, Greg Nicotero en David Alpert. De hoofdrolspelers in de serie zijn Kim Dickens, Cliff Curtis, Frank Dillane, Alycia Debnam-Carey, Ruben Blades, Mercedes Mason, Lorenzo James Henrie en Colman Domingo. 

AMC is in Nederland te ontvangen via onder meer KPN, Ziggo, Vodafone, Breedband Helmond, CAI Harderwijk, Delta Kabelkomfort, CAIW Media, Solcon, Kabelservice Noord, Cambrium en Compenz.

AMC Networks, onderdeel van AMCNI, zendt filmklassiekers van elk genre en elk decennium uit, maar brengt daarnaast ook premières. Het netwerk maakte enkele van de best bekroonde reeksen van de afgelopen tien jaar. AMC is niet alleen op grote schaal beschikbaar in Noord-Amerika, maar is daarnaast ook te zien in meer dan 125 landen en gebieden in Europa, Azië, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten. Het netwerk biedt aantrekkelijk entertainment in HD en SD op alle platforms, waaronder on-air, online, on demand en mobiel.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken