NPO-ruzie: 'Netmanager snapt internet niet!'

NPO-ruzie: 'Netmanager snapt internet niet!'
  • Media
  • 31 aug 2016 @ 00:04
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VloggenOnlineMediaDigitaal

De NPO en internet, het is altijd al een wisselvallig huwelijk geweest. Het jongste conflict gaat tussen BNN-presentator Tim Hofman (van internetprogramma #BOOS) en Suzanne Kunzeler, netmanager van NPO3. Na een interview van die laatste in Het Parool reageerde Hofman smadelijk met een ingezonden stuk in diezelfde krant. Bovendien deed hij zijn kritiek dinsdag nog eens dunnetjes over in De Wereld Draait Door.

In het Parool-interview zegt Kunzeler onder meer dat projecten als #BOOS 'leuke initiatieven zijn, maar niet direct waartoe de NPO op aarde is'. Wat voor content ze dan wel wil: 'Over NPO-content moet nagedacht zijn, het moet iets toevoegen. Prima als je via YouTube direct in contact staat met je doelgroep, maar het is niet perse content die wij op een podium tillen.'

Hofman en de rest van de #BOOS-redactie ergert zich eraan dat Kunzeler 'denkt dat er over #BOOS niet is nagedacht. Dat alle muziekjes en kleurtjes niet ergens voor staan, de grappen uit de lucht komen vallen en het oplossend vermogen nul is. Dat een platform, met nu bijna 140.000 abonnees binnen tien weken, dat jongeren vermaakt, maar ook een stem geeft door er voor ze te zijn als ze een probleem - hoe klein ook - niets toevoegt aan de NPO. Dat de implicatie dat #BOOS geen podium verdient, daar echt is. En nóg gekker: dat het niet al een podium hééft. Want #BOOS hééft een podium, namelijk internet. En internet is nogal groot in 2016.'

De kritiek van Tim Hofman gaat nog even door, in trendy slang waar uw verslaggever veel te oud voor is om het goed te kunnen samenvatten. Lees daarom zelf zijn Parool-opinie terug en/of kijk de DWDD-uitzending met Hofman als tafelheer. Donderdag is er trouwens een één-op-één-gesprek belegd tussen Kunzeler en de programmamaker, voor de afwisseling zonder draaiende camera's. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken