Recordaantal 'nachtkijkers' voor Dafne Schippers
- Media
- 15 aug 2016 @ 13:08
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TelevisieOlympische SpelenKijkcijfersRio2016
- 15 aug 2016 @ 13:08
- Jeroen Mirck
Een kijkrecord deze Olympische Spelen: circa 780.000 tv-kijkers zagen in de nacht van zaterdag op zondag hoe Dafne Schippers vijfde werd in de finale van de 100 meter. Nooit eerder deze eeuw keken zoveel Nederlanders rond half vier 's nachts naar de televisie.
Een half uur eerder keken 725.000 mensen naar de finale 50 meter vrije slag met Ranomi Kromowidjojo, zo blijkt uit cijfers van de NPO. Het tijdstip maakt veel uit, want 810.000 Nederlanders keken de halve finale van Schippers die kort na 02.00 uur werd gelopen.
Het meest bekeken Rio-moment van zondag was de huldiging van olympisch kampioen windsurfen Dorian van Rijsselberghe. Die ceremonie om 21.50 uur werd meebeleefd door 2.475.000 tv-kijkers. Kort na middernacht zagen ook nog 1.280.000 Nederlanders hoe de hockeyheren wonnen van titelhouder Australië.
Een dag na Schippers liep ook sport-icoon Usain Bolt zijn finale op de 100 meter voor heren. Hoeveel mensen daar 's nachts voor hun bed uit kwamen, is nog niet bekend.
Opmerkelijk aan het nachtelijke optreden van Schippers was het geklaag van veel Nederlanders op social media: nadat bleek dat de atlete buiten de medailles was gevallen, mopperde menigeen 'voor niks' de wekker te hebben gezegd. Alsof een vijfde plaats in een Olympische atletiek-finale de normaalste zaak van de wereld is.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing