TMG gaat weer 125 miljoen euro bezuinigen

TMG gaat weer 125 miljoen euro bezuinigen
  • Media
  • 26 sep 2016 @ 11:59
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkDagbladuitgeversJournalistiekNieuwsmedia

Telegraaf Media Groep gaat opnieuw fors bezuinigen. Belangrijke aanpassing is dat de regionale kranten Holland Media Combinatie zouden moeten verhuizen van Alkmaar naar Amsterdam. Daarbij gaan ook andermaal banen verloren.

De reorganisatie, die 'Terra Nova' wordt genoemd, moet tot 125 miljoen euro aan besparing opleveren, meer dan eerder aangekondigd. Er dient flink te worden bezuinigd bij de dagbladen van TMG omdat de advertentie-inkomsten en het aantal abonnees sterk blijven dalen. 

HMC sluit kantoor in Alkmaar 

De grootste ingreep is een verhuizing van de Holland Media Combinatie naar Amsterdam, zo meldt FD. De Holland Media Combinatie is verantwoordelijk voor regionale dagbladen zoals het Haarlems Dagblad en het Noordhollands Dagblad, en heeft nu een hoofdkantoor in Alkmaar. 

Dat kantoor zou moeten sluiten en zich moeten voegen bij het Amsterdamse kantoor van de Telegraaf en Metro, dat op de Basisweg zit. Deze verhuizing kost 75 banen. 

Liquide middelen putten uit

Mede door hoge reorganisatielasten zat er eind juni nog maar  7,7 miljoen euro aan liquide middelen in de kas van de dagbladuitgever, terwijl dat begin dit jaar nog  42,9 miljoen euro was. TMG blijft echter onverminderd van mening dat de vermogenspositie goed is. 

TMG weigert ieder commentaar op 'Terra Nova' tot de Investor's Relations Day op dinsdag. Die dag wordt mogelijk ook meer duidelijk over de telkens uitgestelde radiodeal met Talpa. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken