Vier winnaars bij NRC Charity Awards
- Media
- 1 sep 2016 @ 08:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijCreatiePrintAwards
- 1 sep 2016 @ 08:20
- Redactie Media
Women on Wings, Centrum Internationale Kinderontvoering en Microkrediet voor Moeders zijn de winnaars van de vakjuryprijzen van de NRC Charity Awards 2016. De Publieksprijs is gewonnen door Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij. De prijzen zijn woensdag 31 augustus uitgereikt door Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC, in Pakhuis de Zwijger Amsterdam.
De NRC Charity Awards waren dit jaar anders van opzet dan voorgaande jaren. Voor de editie van dit jaar is NRC een samenwerking aangegaan met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor bachelor- en masteropleidingen in media, art, design, leisure en education. NRC heeft aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. 225 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC 23 goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.
Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pepijn Rooijens (Creatief Directeur Lemz), Krista Rozema (Art Director KesselsKramer) en Nils Adriaans (Hoofdredacteur Creatie) heeft de 23 advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: 'De drie winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht.' De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel met voor het publiek de meest indrukwekkende advertentie. In totaal zijn er 10.529 stemmen uitgebracht.
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van €65.000,- bruto mediawaarde (exclusief 21% BTW).
Credits
Women on Wings - Creatie Isabelle Griffioen
Microkrediet voor Moeders - Creatie Pim Smeets & Robbin de Waij
Centrum Internationale Kinderontvoering - Creatie Gino Bodt & Jurriaan Gossink
Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij - Creatie Lieve Eek & Ismay Schaduw
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- NRC
- awards
- Microkrediet voor Moeders
- vakjury
- NRC Charity Awards
- Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij
- Centrum Internationale Kinderontvoering
- creatie
- prijzen
- advertenties
- winnaars
- Women on Wings
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing