Arjan van Westerloo zakelijk producent EndemolShine
- Media
- 17 okt 2016 @ 13:18
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkStrategieTelevisieproductiePersonalia
- 17 okt 2016 @ 13:18
- Redactie Media
Arjan van Westerloo is door EndemolShine Nederland (ESN) benoemd tot zakelijk producent. In deze nieuwe functie wordt hij verantwoordelijk voor de operationele en zakelijke aansturing van het EndemolShine productiehuis. Van Westerloo rapporteert aan co-CEO’s Boudewijn Beusmans en Iris Boelhouwer.
Als zakelijk producent zal Van Westerloo (45) zich bezighouden met de operationele en zakelijke processen binnen de entertainment activiteiten van ESN. Ook blijft hij betrokken bij EndemolShine Sport, waar hij de afgelopen acht jaar aan het hoofd stond.
In zijn nieuwe rol gaat Van Westerloo samenwerken met de producenten die verantwoordelijk blijven voor de creatie en productie van de entertainment-programma’s van de verschillende labels binnen ESN. De producenten zullen complementair aan elkaar opereren, waarbij de taakopdracht van Van Westerloo zich uitspreidt over onder meer dealmaking, facilitaire inkoop en IP-partnerships, alsmede de ontwikkeling van innovatieve productieprocessen en business modellen.
'Professionalisering van onze productie'
Boudewijn Beusmans, CEO van EndemolShine Nederland: 'We zijn verheugd dat we iemand met zoveel zakelijke kennis en ervaring in het hart van ons productiehuis kunnen positioneren. Het draagt in grote mate bij aan de professionalisering van de huidige structuur en processen en het beantwoordt aan de behoefte in de markt.'
Van Westerloo zegt over zijn benoeming: 'Ons bedrijf moet voortdurend kunnen inspelen op de snelle veranderingen in de media industrie. Dat vraagt om een flexibele, slagvaardige en efficiënte organisatie, met optimale kennis van de markt. Die strategische focus zie je ook terug in mijn nieuwe functie. Het accent ligt nadrukkelijk op de toekomst; vernieuwing en verandering. Dat past bij mij en het is een fantastische kans om daar invulling aan te mogen geven.'
Arjan van Westerloo heeft ruim vijfentwintig jaar ervaring in de mediasector. Hij werkt sinds 2008 bij EndemolShine en heeft de leiding over de totale productie van de digitale kanalen van Fox Sports Eredivisie en Fox Sports International. Zijn loopbaan begon in 1990 bij NOS Studio Sport, hij werkte bij T.E.A.M. Marketing en Talpa Media en was vlak voor zijn overstap naar EndemolShine verantwoordelijk voor de voetbalprogrammering bij RTL Nederland.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing