Bewegende digitale buitenreclame 50% beter zichtbaar
- Media
- 26 okt 2016 @ 11:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BereikOnderzoekOutdoorReclame
- 26 okt 2016 @ 11:46
- Redactie Media
Digitale buitenreclame wordt ruim anderhalf keer beter gezien als de uiting beweegt, dan wanneer deze niet beweegt. Consumenten zien het digitale scherm met een bewegende uiting vaker (+29%) vanaf een grotere afstand én kijken hier langer (+18%) naar dan naar niet-bewegende varianten. De totale impact neemt hierdoor met 52% toe.
Dit blijkt uit eyetracking-onderzoek dat onderzoeksbureau Validators heeft uitgevoerd in opdracht van Kinetic, Exterion Media en Ngage Media. Op Amsterdam Centraal Station lieten zij respondenten rondlopen met een eyetracking-bril, om zo het kijkgedrag te registreren en de zichtbaarheid van bewegende uitingen af te kunnen zetten tegen niet-bewegende uitingen op de digitale schermen.
Beter en langer bekeken
Uit het onderzoek komt naar voren dat bewegende uitingen vaker worden gezien in vergelijking met niet-bewegende uitingen. Gemiddeld zorgen bewegende uitingen ervoor dat het zichtbaarheidspercentage van de digitale schermen 29% hoger ligt.
Een andere belangrijke uitkomst is dat mensen langer kijken naar een digitaal scherm met bewegende uitingen dan naar niet-bewegende uitingen. Zo zorgen bewegende uitingen voor een stijging in kijkduur van 18%. Een mooi resultaat in een extreem drukke omgeving als Amsterdam Centraal Station, aldus de initiatiefnemers.
Aandacht vanaf grotere afstand
Voor het eerst is met eyetracking in een real-life omgeving onderzocht vanaf welke afstand de blik van een voorbijganger op een digitaal scherm valt. Een niet-bewegende uiting werd gemiddeld voor het eerst bekeken vanaf 8,6 meter, een bewegende uiting eerder namelijk vanaf 9,1 meter. Dat is veelzeggend in een omgeving als het Centraal Station van Amsterdam, waar van alle kanten de aandacht van mensen wordt getrokken.
'Het onderzoek toont overtuigend aan dat bewegende uitingen zorgen voor een hogere zichtbaarheid van de digitale schermen', aldus de initiatiefnemers. 'Een hogere zichtbaarheid in combinatie met een langere kijktijd zorgt voor een grotere impact op de consument. Dit is waardevolle informatie voor adverteerders die digitale buitenreclame inzetten: bewegende uitingen dragen bij aan een grotere impact.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- digitaal
- Ngage Media
- Exterion
- onderzoek
- abri
- outdoor
- bewegend
- Kinetic
- bereik
- zichtbaar
- buitenreclame
- reclame
- Validators
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing