Gemiddelde bereiksprestatie JCDecaux verbetert met 12%

Gemiddelde bereiksprestatie JCDecaux verbetert met 12%
  • Media
  • 21 okt 2016 @ 10:12
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorOnderzoek

Het bereik van buitenreclame bij exploitant JCDecaux stijgt volgens een update van het buitenreclame-onderzoek gemiddeld met ruim 12%. Lokale pakketten kunnen tot wel 30% meer GRP’s opleveren, met name in de grote steden.

Adverteerders hebben met buitenreclame bij JCDecaux vanaf nu een grotere slagkracht. Het buitenreclame-onderzoek BRO heeft een update gehad en maakt gebruik van actuelere inwoneraantallen en nieuwe data van OViN, het onderzoek naar verplaatsingsgedrag van de Nederlandse bevolking uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Het BRO meldt in zijn nieuwsbrief dat OViN meer valide cijfers oplevert dan het Mobiliteits Onderzoek Nederland, waarvan eerst gebruik werd gemaakt. OViN meet gemiddeld ongeveer 10 procent meer passanten langs buitenreclame-objecten.

'Die toename van verplaatsingen is overigens niet evenredig verdeeld over de regio’s en over de vervoersmiddelen. We zien bijvoorbeeld in de grote steden een sterke stijging van het aantal verplaatsingen per fiets. En omdat je vanaf de fiets meer kans hebt om bijvoorbeeld een abri-poster daadwerkelijk te zien stijgt daar het bereik van een campagne meer dan gemiddeld.'

Met deze update stijgt het aantal contacten dat Buitenreclame bij JCDecaux genereert gemiddeld met ruim 12 procent. Voor het lokale netwerk in Amsterdam neemt dit zelfs toe tot ruim 30 procent. Het grootste landelijke netwerk van JCDecaux, het abri-netwerk Supérieur met 2500 vakken, genereert met de nieuwe cijfers ruim 8 procent meer contacten.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken