ING gaat whatsappen met journalisten
- Media
- 31 okt 2016 @ 15:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CommunicatieOnlineWhatsAppJournalistiekApps
- 31 okt 2016 @ 15:00
- Redactie Media
ING start deze week samen met BuzzCapture een pilot met een nieuwe service voor journalisten: ING-nieuws via Whatsapp. De pilot start op 3 november, wanneer de boek zijn kwartaalcijfers presenteert. 'Een mooie start voor de pilot van een nieuw communicatiemiddel.'
Journalisten die ING-nieuws via Whatsapp willen ontvangen, moeten zich zelf aanmelden bij de bank. 'Wij kunnen jouw nummer namelijk niet zèlf toevoegen, dat is tegen de (privacy) regels van Whatsapp.'
Whatsapp is meer dan alleen een extra kanaal voor persberichten, asdus de communicatietop van ING. 'We zullen ook klein nieuws delen, waarvan we doorgaans geen persberichten maken. En inzichten van ING-analisten, economen en beleidsverantwoordelijken. We zullen er samen achter komen hoe ING-nieuws Whatsapp het beste gaat werken, maar we gaan er nu al vanuit dat we hiermee beter kunnen inspelen op de actualiteit. Dat betekent ook: geen PR-praatjes en reclame. En we beperken het aantal Whatsapp-berichten dat je van ons ontvangt. Relevantie voor de ontvanger is waar we aan toetsen.'
Groepsapp, maar toch één-op-één-communicatie
Hoewel meerder journalisten in de groep hetzelfde bericht ontvangen, is de ING-appgroep geschikt voor een-op-een-communicatie. Een reactie op een ING-bericht is alleen zichtbaar voor de woordvoerders van ING Nederland of ING Group. Zij kunnen hier weer op reageren in een een-op-een-bericht.
ING begint met generiek nieuws in twee generieke groepen. 'Een groep voor nieuws van ING Group (denk aan Corporate nieuws, Innovation, FinTech etc.) en een groep voor nieuws van ING Nederland, zoals berichten van het Economisch Bureau, ondernemersnieuws, beleggen, personal finance, nieuwe manieren van werken en innovatie. Je kunt je voor beide groepen aanmelden of voor alleen ING Group of alleen ING Nederland.'
In de pilotfase is de techniek nog enigszins beperkt. 'We kunnen alleen centraal appen vanaf een desktop of laptop. Buiten kantooruren en in het weekend kijken we daar minder op dan op onze smartphone. Dus reacties op het app-bericht kunnen dan vertraagd tot ons komen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing