NRC en klein zusje Next worden één krant
- Media
- 31 okt 2016 @ 10:15
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DagbladuitgeversJournalistiekNieuwsmediaDagbladen
- 31 okt 2016 @ 10:15
- Redactie Media
Er werd al langer over gespeculeerd, maar begin 2017 gaat het ook echt gebeuren: NRC.next wordt volledig geïntegreerd in de grote broer NRC Handelsblad. Toch verdwijnt de spin-off niet: NRC gaat simpelweg twee keer per dag dezelfde krant bezorgen.
Vanaf 14 februari is er geen verschil meer tussen de printedities van NRC Handelsblad en NRC.next, zo meldt hoofdredacteur Peter Vandermeersch aan Adformatie. 'Alle NRC-abonnees krijgen volgend jaar dezelfde krant in de bus. NRC Handelsblad blijft een middagkrant, NRC.next een ochtendkrant.'
Vandermeersch wil af van de dubbele productie: 'Van de 220 mensen die we hebben, waren er pakweg vijftien bezig de stukken in te delen in de twee- of driekartenen kranten (dus respectievelijk Next en NRC, red.). Daarvan heb ik nu gezegd: laten we in de ochtend en de middag dezelfde krant gaan maken.' Wel zal de ochtendkrant nog steeds het label NRC.next dragen. 'De drie letters NRC gaan een grotere rol spelen in de vormgeving.’
NRC experimenteert al met voorpagina’s die dezelfde 'look & feel' hebben. Volgens Vandermeersch is het grootste verschil tussen de lezers van NRC Handelsblad en NRC.next 'het moment van lezen'. Hij houdt er trouwens rekening mee dat over een jaar of drie de middagdistributie in sommige gebieden (met name buiten de Randstad) te duur zou kunnen worden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- uitgever
- distributie
- NRC.next
- ochtendkrant
- NRC
- samenvoegen
- krant
- dagblad
- Peter Vandermeersch
- avondkrant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing